یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن باید بصورت مستقیم با طالبان مذاکره کند

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44105

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از موقف دونالد ترامپ در مورد عدم مذاکره با طالبان می گوید که اگر واشنگتن می تواند با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی مذاکره کند، گفتگو با طالبان نیز امکان پذیر است.

«الیوت انگل/Eliot L. Engel» یک عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از مذاکره مستقیم این کشور با گروه طالبان حمایت کرد.

این حمایت مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که طالبان بارها خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شده است. آنها حکومت افغانستان را فاقد مشروعیت می داند و مذاکره با حکومت اشرف غنی را رد کرده اند.

الیوت انگل از مذاکرات مستقیم میان حکومت امریکا با گروه طالبان به گونه ای، حمایت کرد. او مذاکره میان امریکا و طالبان را به مثابۀ “تابلیت” تشبیه کرد که به گفتۀ وی بلعیدن آن دشوار خواهد بود، اما تاکید کرد که اگر واشنگتن می تواند با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی مذاکره کند، گفتگو با طالبان نیز می تواند امکان پذیر باشد.

آقای انگل طالبان را واقعیتی عنوان کرد که به گفتۀ وی باید به آن رسیدگی شود. او با اشاره به اظهارات رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته بود که ادارۀ تحت رهبری او در شرایط کنونی حاضر به مذاکرات مستقیم با گروه طالبان نیست، تاکید کرد که چنین موقفگیری واشنگتن یک اشتباه است.

این سناتور امریکایی گفت که اگر منافع ایالات متحده از طریق مذاکرات مستقیم با طالبان می تواند به بهترین شکل تامین شود، حکومت امریکا باید با طالبان مذاکره کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟