یوناما: در سه ماه اول سال جاری میلادی 736 تن در افغانستان کشته شده است

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39570

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان با انتشار بیانیه ای می گوید که در سه ماه اول سال جاری میلادی در افغانستان 736 تن کشته و حدود یک و نیم هزار نفر دیگر زخمی شده است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای گفته است، در میزان کشته شده‌ها و زخمیان غیرنظامی درافغانستان در ٣ ماه اول سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته، تغییر زیادی نیامده است.

در بیانیه‌ای که دفتر نمایندگی سازمان ملل امروز (پنجشنبه) منتشر کرده آمده است که از اول جنوری تا ٣١ مارچ، ٧٣٦ نفر کشته و یک هزار و ٤٩٥ تن دیگر زخمی شده‌اند.

برپایه این گزارش، حملات انتحاری با استفاده از مواد انفجاره قبلا کارگذاری شده و حملات پیچیده، عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در سال ٢٠١٨ بوده است.

یونما از این نوع حملات به عنوان یک روند تازه یاده کرده است. سازمان ملل مجددا از طرف‌های درگیر خواسته که برای محافظت از جان غیرنظامیان تلاش بیشتر انجام بدهند.

این گزارش در حالی مطرح می شود که در اولین روز سال نو خورشیدی، یک تروریست داعشی خود را در میان تعدادی از غیرنظامیان در نزدیکی کارته سخی کابل منفجر کرد که بیش از 35 تن جان خود را از دست داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟