گیاه مناسب اتاق خواب چی بخریم؟

  • انتشار: ۱ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 75143

داشتن یک خانه شیک که دارای یک دکوراسیون اصولی و کاملا راحت باشد آرزوی همه ما است و به این منظور همه روزه مجلات دکور و وسایل خانه و … را بررسی می کنیم و در فضای مجازی به دنبال پیج هایی هستیم که بتوانیم از آنها ایده بگیریم. و شکی نیست که اتاق خواب به عنوان بخش مهمی از فضای خانه که می خواهد رفاه را به جسم های خسته ی ما و آرامش و سکون برای ذهن پُر از مشغله ی ما به ارمغان بیاورد به حساب می آید. برای داشتن یک حس خوب در اتاق خواب خیلی های به دنبال وسایل دکوری و خاص و یا تابلوهای زیبا یا عروسک های مختلف می گردند و اکثرا چیزی که از قلم می افتد گیاه مناسب اتاق خواب است.

مزایای استفاده از گیاه مناسب اتاق خواب

از نگاه دکوراتیو ها گیاه به عنوان یک عنصر و موجود جاندار می تواند عالم مهمی در زیبایی و تزیین اتاق خواب به حساب بیاید. وقتی شما از از گیاهان در بخش های مختلف منزل تان استفاده می کنید در واقع روح و حیات را در منزل تان به جریان در آورده اید و زندگی و سرسبزی و شادابی را اهل منزل هدیه کرده اید. فقط در مورد اتاق خواب و گیاه مناسب آن فضا باید حوصله زیادی به خرج بدهید و به مرور زمان تجربه بیشتری کسب کنید و تا به نتیجه ایده آل برسید.

اگر از بحث دکوری بودن گیاه در اتاق خواب بگذریم باید بگوییم که وجود یک یا چند گیاه مناسب در اتاق خواب تان می تواند بی خوابی شب هایتان را از بین ببرد چرا که آلودگی های هوایی موجود در فضای خانه و وجود ذرات معلق در هوا بر تنفس تان تأثیر می گذارد و خواب راحت از چشم هایتان می گیرد و از طرف دیگر در طول روز اینقدر درگیر کار و استرس و موقعیت های تنش زا بوده ایم و شب همه این استرس ها و فشارها باعث می شود تا خواب خوب و راحتی نداشته باشیم ولی اگر یک گیاه مناسب به اتاق خواب تان اضافه کنید می توانید نه تنها روح و روان خود را از زیبایی آنها سیر می‌کنید بلکه با ایجاد حس آرامش به فضای خواب خود به تصفیه هوای این محل نیز کمک کرده‌اید. همچنین کاهش استرس و ایجاد اکسیژن بیشتر در هوا قطعا باعث خواهد شد که سریع‌تر و عمیقتر به خواب بروید.

و خبر خوب بعدی اینکه یکی از روش های کاهش کم خوابی به عقیده دانشمندان استفاده از گیاهان در فضای اتاق خواب است. آب دادن و لمس طبیعت زیبا و زنده و سبز و نگاه کردن به گیاهی که در گوشه اتاق تان گذاشته اید لبخند و نشاط را برای شما می آورد و روان انسان را حتی برای چند دقیقه پاک می کند. پس استفاده از گیاه مناسب اتاق خواب می تواند بر الگوی خواب ما تأثیر خوبی بگذارد همچنان که می تواند به عنوان یک وسیله دکوری زینت بخش منزل و اتاق خواب مان باشد

معرفی گیاه مناسب اتاق خواب

کاکتوس

کاکتوس ها گیاهان مقاوم و کم توقعی هستند که در عین زیبایی و سرسختی شان به راحتی قابل نگهداری اند. بهترین فصل برای خرید کاکتوس فصل تابستان است و برای نگهداری از کاکتوس به وسایل چندان پیچیده ای نیاز ندارید. نیازهای اصلی این گیاه شامل خاک مناسب، نور، دما و آبیاری به موقع است و با توجه به اینکه گیاه مقاومی هست اولین گزینه برای افرادی است که مشغله فراوانی دارند و یا تازه کار نسبت به گیاهان هستند و از آنجاییکه در خانه های امروزی از تأسیسات حرارتی مرکزی استفاده میشود برای فصل زمستان که گیاه نیاز به دمای متناسب دارد، سرمای زمستان برای کاکتوس دلچسب و خواستنی می شود.

گیاه مناسب اتاق خواب

اسطوخودوس یا لوندر

اگر دنبال یک گیاه مناسب اتاق خواب می گردید پیشنهاد ما به شما یک گلدان اسطوخودوس است. اسطوخودوس یک گیاه دارویی است که در طب سنتی و اسلامی خیلی مورد استفاده قرار می گیرد و خواص درمانی زیادی برای آن نقل شده است. یکی از خواص این گیاه رفع مشکلات خواب و افسردگی هست به همین دلیل اگر یه گلدان کوچک اسطوخودوس در اتاق خواب تان بگذارید دنیایی از تازگی، رنگ و رایحه ای آرامش بخش را به فضای خواب تان هدیه داده اید. گیاه اسطوخودوس یک گیاه همیشه سبز است و ارتفاع ساقه هایش به بین ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر رشد می کند. بوی دلپذیر و بی نظیر اسطوخودوس می‌تواند به تسکین بی قراری، عصبانیت، اضطراب، افسردگی و بی‌خوابی کمک کند. همچنین برای کاهش استرس و اضطراب از آن در اتاق خواب نوزاد استفاده کنید چرا که دانشمندان در مطالعات جدید شان فهمیده اند که بوی این گیاه گریه های کودک کم شود و در نتیجه خواب آرامی را تجربه کند.

عطر بی نظیر این گیاه باعث می شود که ضربان قلب معتدل شود و فشار خون پایین بیاید پس قرار دادن یک گلدان کوچک و زیبا از گلهای لوندر در اتاق خواب تان را فراموش نکنید.

گیاه مناسب اتاق خواب

زبان مادر شوهر

گیاه گل مار یا زبان مادر شوهر یک گیاه بسیار مقاوم و البته بهبود دهنده عالی برای کیفیت هوای اتاق به شمار می رود و از آنجایی که یک گیاه مقاوم هست نگهداری از آن هم بسیار راحت خواهد بود. این گیاه در شب اکسیژن زیادی آزاد می کند و در کنار آن دی اکسید کربن فضا را جذب می کند به همین دلیل بدن هنگام خواب اکسیژن خالص بیشتری دریافت می کند در نتیجه عملکرد ذهنی و مغزی هنگام خواب بهبود خواهد یافت. سم زدایی از فضای خانه خاصیت دیگر این گل می باشد پس شک نکنید که گل مار گیاه مناسب برای اتاق خواب تان خواهد بود.

یاس

گل های یاس انواع مختلفی دارند که یکی از آنها یاس سفید است این گیاه عطری فوق العاده و بویی بی نظیر دارد که هنگام غروب بیشترین رایحه را آزاد می کند و این دقیقا زمانی است که جسم و ذهن ما نیاز به آرامش دارد. یاس سفید رشد نسبتا سریعی دارد ولی اگر در گلدان نگهداری شود کمی رشدش محدود خواهد شد. هر چه گلدان بزرگتری برای یاس سفید در نظر بگیرید گل دهی بیشتری را از این گیاه شاهد خواهید بود. رایحه عالی این گیاه در هنگام خواب می تواند آرام بخش ترین لحظات را برایتان رقم بزند.