گفتگوی تلفنی غنی و ترامپ

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17903

اشرف غنی رییس‌جمهور و دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده‌ آمریکا درباره‌ی مسایل افغانستان و منطقه، امور اقتصادی، انکشافی و سرمایه‌گذاری باهم تلفنی صحبت کرده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر این خبر گفته است که آقایان غنی و ترامپ در مورد مبارزه با خطرات تروریسم و کشورهای حامی آن نیز بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس اعلامیه‌ی ارگ، دو جانب در مورد تهداب مستحکم همکاری دو ملت و دولت که براساس منافع و خطرات مشترک استوار است، صحبت نموده‌اند.

در این اعلامیه آمده است که رییس‌جمهور غنی با اشاره به نقش قوای امنیتی و دفاعی کشور که از مرحله‌ی دشوار عبور کرده‌اند، گفت که نیروهای حمایت قاطع و نیروهای امریکایی به‌حیث ممد اساسی و عمده در برقراری امنیت و مبارزه علیه تروریسم در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قرار داشته و سهیم بوده‌اند.

آقای ترامپ هم گفته است که موفقیت افغانستان و تلاش‌های این کشور در راستای مبارزه با تروریسم به‌صورت عملی و موثر، دولت و ملت دو کشور را به‌حیث شرکای عمده مبدل ساخته است.

رییس‌جمهور امریکا در این گفت‌وگوی تلفنی گفته است که به‌زودی با رییس‌جمهور غنی دیدار خواهد کرد و دو طرف توافق کرده‌اند که تیم‌های کاری دو کشور روی مسایل بحث شده و دیدار روسای جمهور دو کشور کار نمایند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟