گفتگوی اشرف غنی با مسئولین ۶ ولایت درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

  • انتشار: ۲۵ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 81297

محمد اشرف غنی از طریق ویدئو کنفرانس با والیان هرات، نیمروز، سمنگان، بلخ، کاپیسا و کابل در خصوص تدابیر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفتگو کرد.

محمد اشرف غنی با تاکید بر اینکه آگاهی عمومی باید بیشتر گردد گفت: اقدامات لازم و همه جانبه باید از طریق رسانه ها، علمای کرام دین و آگاهان امور صورت گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیشگیری از هر چیزی مهمتر است اظهار داشت: تدابیری برای نقاط مزدحم اتخاذ گردد و طبیعتا دستورات دینی برای مراعات نظافت و پاکیزگی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تمام رادیوها باید برنامه های آگاهی دهی را در خصوص راه های جلوگیری از ویروس کرونا منتشر کنند و علما و آگاهان امور صحی پیش قدم شوند و با نشست های رادیو تلویزیونی، مردم را از خطرات این ویروس آگاه کنند.

اشرف غنی با بیان اینکه کیت های صحی باید بر حسب ضرورت استفاده شود گفت: ما تلاش می کنیم تا تعداد این کیت ها بیشتر شود و شورای امنیت ملی دستورالعملی را ترتیب نماید تا نهادهای امنیتی در این زمینه همکاری بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: همه ولایات برای ما حائز اهمیت است اما ولایت هرات که میزان آسیب پذیری آن زیاد است، باید مورد توجه قرار گیرد.

قابل ذکر است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان ۱۶ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟