«گدایی» نمادین یک خبرنگار

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 4523

یک خبرنگار در اعتراض به افزایش بی‌کاری و بی‌سرنوشتی جوانان کشور، در جاده‌های کابل دست به گدایی زد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه پرس، قیام نوری، خبرنگار تلویزیون یک روز پنج‌شنبه(۳ حمل) برای مدت دوساعت در یکی از جاده‌های کابل به گونۀ نمادین خودش را در جای‌گاه گداهای خیابانی قرار داده، دست به گدایی زد.

اقای نوری می‌گوید که هدف از این کار وی نشان‌دادن عمق فاجعۀ بی‌کاری در کشور است و او تلاش کرده تا با چنین اقدامی توجه رهبران حکومت وحدت ملی را در خصوص بی‌کاری و بی‌سرنوشتی جوانان جلب نماید.

نوری که برای نخستین‌بار اما به گونۀ نمادین برای مدت دوساعت گدایی را تجربه کرده می‌گوید: «لحظه‌ها و دقایق دشواری بود. آدم‌هایی می‌آمدند و تحقیرم می‌کردند. برخی به تمسخر به هم‌دیگر می‌گفتند که برای این بی‌چاره پولی بدهید».

اما این خبرنگار می‌افزاید که چنین اقدامی برای وی یک اعتراض مدنی بود و بر ضد افزایش سرسام‌آور ناداری، بی‌چاره‌گی و دربه‌دری مردم آن را نجام داده‌است.

به گفتۀ وی، سالانه هزاران جوان در سراسر کشور ازدانش‌گاه‌ها و مکتب‌ها فارغ می‌شوند اما زمینۀ کاریابی برای‌شان مساعد نیست و دفترها و اداره‌های دولتی و غیر دولتی هم تا این جوانان میان‌جی‌گر و پشت‌وانه‌یی نداشته باشند، به آنان کار نمی‌دهند.

اگر چه این خبرنگار در مورد چگونه‌گی کاری که کرده و این‌که تاثیری خواهد داشت یانه مطمین نیست اما می‌گوید خواسته‌است تا به عنوان یک شهروند، مسؤولیتش را در برابر مردم ادا نماید: «من با این کارم از گدایی‌گری ستایش نکرده‌ام و نه قصد این کار را داشتم. اما، می‌خواستم به رهبران حکومت بگویم مردم همان یک نان که پیش ازین در سفره‌های‌شان بود، از دست داده‌اند. اگر کاری برای پایان این فاجعه نشود، هزاران جوان بی‌سرنوشت و نادار، سرانجام مجبور خواهند شد دست به گدایی بزنند».

گدایی نمادین (1) گدایی نمادین (2)

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟