انواع کیف پول بیت کوین/ بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال چیست؟

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77633

یک کیف پول الکترونیک یا کیف پول بیت کوین (Bitcoin) درست مانند یک حساب بانکی عمل می کند. در سال های اخیر که پول الکترونیک ابداع شد و ارزهای دیچیتال همانند بیت کوین و اتریوم (Ethereum) رواج پیدا کرده اند و کاربران بسیاری یافته اند، موضوع دیگری اهمیت پیدا کرده است. این مسئله همان ذخیره کردن این ارزهای دیجیتال در مکانی امن است تا از دسترس دیگران در امان بماند. این احساس نیاز موجب شده است تا کیف پول الکترونیک ابداع شود.

کیف پول های الکترونیک به شما اجازه می دهد بیت کوین های خود را ارسال، دریافت و ذخیره کنید. در بازار ارزهای دیجیتال چند نوع کیف پول الکترونیک وجود دارد. انتخاب نوع کیف پول امری سلیقه ای است و بستگی به انتخاب خود شما دارد. هر شخصی کیف پولی را مناسب تر از بقیه می داند و بسته به نیاز خود آن را انتخاب می کند. به عنوان مثال شخصی که رایانه شخصی ندارد از کیف پول های موبایلی و یا تحت وب استفاده می کند.

برای انتخاب یک کیف پول مناسب باید بدانید که خصوصیات و دستگاه هایی که کیف پول بر روی آن قرار می گیرد، متفاوت می باشند. در این مقاله انواع محتلف کیف پول های بیت کوین موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

کیف پول بیت کوین

سرد و گرم

همه کیف پول های الکترونیک به دو نوع «گرم» (Hot Wallets) یا «سرد» (Cold Wallets) تقسیم بندی می شوند. در نوع اول، کیف پول به اینترنت وصل می شود و در واقع آنلاین است و به همین سبب به آن کیف پول گرم می گویند. همانطور که حدس می زند، نوع دوم کیف پول های الکترونیک به اینترنت اتصال پیدا نمی کنند و به اصطلاح آفلاین می باشند و از همین روی به آن ها کیف پول های سرد گفته می شود.

توصیه ما این است که برای مبالغ قابل توجه، کیف پول سرد گزینه مناسب تری برای نگهداری از ارزهای دجیتال می باشد. ولی استفاده از کیف پول گرم معمولا با هدف نظم دادن به پس اندازها و جلوگیری از گم شدن بیت کوین ها انجام می گیرد.

کیف پول دسکتاپ بیت کوین

کیف پول دسکتاپ با هدف استفاده در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی طراحی و تولید شده اند. این نوع کیف پول ها حتی هنگامی که رایانه به اینترنت وصل نیست نیز قابل دسترسی می باشند. این نوع از کیف پول های الکترونیک برای سیستم عامل های مختلفی همچون ویندوز، مکینتاش، لینوکس و اوبونتو طراحی و ساخته شده اند. در میان کیف پول های دسکتاپ می توان گفت که «Armory» بهترین انتخاب است. ویژگی های امنیتی این کیف پول نسبت به سایر کیف پول ها برتری قابل توجهی دارند. «Multibit» و «mSIGNA» و «Hive» از دیگر انواع کیف پول های دسکتاپ هستند که طراحی و کاربرد مناسبی دارند.

کیف پول های موبایل

این روزها که تقریبا همه مردم از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کننند، کیف پول های بیت کوین که برای گوشی های هوشمند طراحی شده اند طرفداران بیشتری داشته باشند. «Mycelium» و «Blockchain» دو کیف پول الکترونیکی هستند که برای تلفن های اندروید و IOS در دسترس می باشند. همچنین برای گوشی های بلک بری «Bittoin Wallet» بهترین ترین کیف پول الکترونیک محسوب می شود. یکی از خصوصیات بسیار کاربردی در کیف های پول های موبایلی در کنار برخورداری از ویژگی های امنیتی پیشرفته، قابلیت کد QR است. استفاده از این کد امکان پرداخت های فوری را برای شما محیا می کند.

کیف پول های آنلاین وب

سرویس کیف پول های آنلاین تحت وب معمولا به وسیله شرکت های خدمات کیف پول شخص ثالث در سرویس های ابری ارائه می شود. لازم است بدانید که دسترسی به این نوع از کیف پول ها فقط از طریق وصل شدن به اینترنت امکان پذیر می باشد. «Coinbase» و «Circle» و «blockchain» از جمله ارائه دهندگان مشهور این خدمات محسوب می شوند. کیف پول «Bitgo» نیز از نوعی الگوریتم امنیتی برای قفل کردن حساب ها استفاده می نماید. همچنین کیف پول «Coinkite» به کاربران خود اجازه ساخت حساب های چند کاربره را محیا می نماید.

کیف پول های فیزیکی بیت کوین

با استفاده از کیف های کاغذی می توان بیت کوین ها را به شکل مداوم به صورت سرد (آفلاین) نگهداری کرد. کاربران می توانند این نوع از کیف پول های الکترونیک را در مکان امنی همچون گاو صندوق درست شبیه دیگر انواع ارزهای سنتی محافظت کنند. برای بهره گیری از کیف پول های کاغذی می توان از وبسایت هایی همچون Bitaddress.org و یا Blockchain.info بهره جست. زمانی که یک کیف پول کاغذی تولید می شود می توان آن را به وسیله پرینتر بر روی کاغذ چاپ کرد.

کلاینت های بیت کوین

کلاینت های بیت کوین روزگاری اصلی ترین کیف پول های بیت کوین محسوب می شدند. پیشکسوتان تولید و مبادله بیت کوین از این نوع کیف ها استفاده می کردند. این کیف پول ها در رایانه هایی که نصب می شوند مستقیما به شبکه بلاک چین وصل شده و وظیفه ارسال و دریافت و حافظت از بیت کوین ها را به عهده می گیرند. «BitcoinQt» نخستین کلاینت بیت کوین بود. شماری بر این اعتقاد هستند که این کلاینت به ساتوشی ناکاموتو متعلق می باشد. یکی دیگر از کلاینت های بیت کوین «Electrum» می باشد که دارای قابلیت های بیشتری نیز می باشد.

کیف پول های سخت افزاری بیت کوین

به جرات می توان گفت که بهترین کیف پول های سخت افزاری «Trezor» و «Ledger HW.1» می باشند. این کیف پول های الکترونیک با سرعت بالایی در میان کاربران محبوبت یافتند. کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه های بسیار کوچکی می باشند که بیت کوین های شما را به شکل آفلاین و با امنیت فوق العاده بالایی ذخیره می نماید. شما می توانید از این کیف پول های الکترونیک برای انجام تراکنش هایی همچون ارسال و دریافت بیت کوین بهره ببرید. باید گفت که این نوع از کیف پول ها برای انجام تراکنش به صورت امن به اینترنت وصل می شوند. طراحان و تولید کنندگان این دستگاه ها از رمزنگاری های سطح بالایی بهره می برند و به شکل مداوم آن ها را به روز و بررسی می نمایند.