کوتاه ترین ازدواج ها جهان

  • انتشار: ۲۹ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 102337

این روزها طلاق به شکل یک پدیده گسترده در سراسر جهان قابل مشاهده است. متاسفانه گفته می ‌شود قسمت عمده ای از طلاق در دنیا به فاصله کوتاهی از ازدواج انجام می شود.

کوتاه ترین ازدواج های جهان
کوتاه ترین ازدواج های جهان

در این نوشته مواردی از کوتاه‌ترین ازدواج ‌های جهان را گرد آورده ایم که خواندن آنها خالی از پند آموزی نیست.

رکود کوتاه‌ترین ازدواج در جهان به یک زوج اماراتی تعلق دارد که در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر ازدواج کردند. در این ازدواج، داماد فقط چند ثانیه بعد از برگزاری مراسم عقد خود به اتاق دیگری از دادگاه رفت و درخواست طلاق داد!

دلیل آقای داماد برای این کار این بود که او در یک رودربایستی قرار گرفته بود. پدر عروس یک روز به او می گوید که دخترش برای این ‌که بتواند شغل خود را داشته باشد حتما باید ازدواج کند و داماد هم که نتوانسته بود به پدر عروس نه بگوید به این ازدواج تن داد.

یک مثال دیگر از ازدواج ‌های کوتاه و چند ثانیه‌ای ازدواجی است که درست چند ثانیه پس از این ‌که ازدواج توسط داماد پذیرفته می شود عزرائیل به او اجازه ی ادامه فرآیند ازدواج را نمی دهد و جان به جان آفرین تسلیم می‌کند! در این ماجرا عروس نگون بخت به شدت آسیب روحی می بیند.

ازدواج های کوتاه آدم های مشهور

در دنیای آدم های مشهور هم مثال هایی در این مورد پیدا می شود؛ ازدواج هایی که خیلی طول نمی کشند. به عنوان مثال بریتنی اسپرز، خواننده معروف پاپ را می توان نام برد.

بریتنی با یکی از دوستان دوران بچگی خود در یک تصمیم نا عاقلانه و عجولانه تصمیم به ازدواج می گیرد. با این وجود، آنها که این ازدواج خود را حتی به خانواده خود هم اعلام کرده بودند، نتوانستند بیشتر از ۵۵ ساعت با یکدیگر زیر یک سقف ادامه دهند و از هم جدا شدند.

بریتنی اسپرز بعد ها طی گزارشاتی که از او تهیه شده بود گفت که نمی‌توانست به هیچ وجه رفتار شوهر ۵۵ ساعته خود را درک کند!

دنیس هوپر و میشل فیلیپ که از زوج های هنری دهه ۷۰ بودند نیز بعد از هشت روز زندگی مشترک، نتوانستند با هم ادامه دهند و از یکدیگر جدا شدند.

در این ماجرا عروس ادعا کرده بود که داماد به دلیل این که می ترسید عروس فرار نکند دست های او را می‌بسته! البته این نکته هم جالب است بدانید که هر دوی این زوج ها، سال‌ها بعد از آن هشت روز زندگی مشترک به نیکی یاد کردند!

شاید بخواهید اطلاعات خود را در زمینه ازدواج‌های کوتاه افراد مشهور کامل کنید، پس خوب است بدانید دو هنرپیشه فیلم ‌های صامت هم در همان روزی که با هم ازدواج کردند به مشکل خوردند، زیــــرا عروس در سوئیت ماه عسل را به روی داماد قفل کرد آن هم به این دلیل ‌که اساسا تمایل و علاقه‌ای به شوهرش نداشته است!

کوتاه ترین ازدواج های جهان
کوتاه ترین ازدواج های جهان

ازدواج های کوتاه دیگر

در عربستان در یک مراسم عروسی، یک دسته گل به دست داماد رسید که در میان آن یک یک نامه تعبیه شده بود که در آن نامه از داماد خواسته شده بود داخل گل‌ها را ببیند.

داماد بعد از دیدن لا به لای گل ها، یک کارت حافظه پیدا کرد که داخل آن حافظه عکس‌ هایی از عروس همین‌جوری همراه معشوق سابقش وجود داشت.

در این ماجرا به احتمال زیاد معشوق سابق قصد انتقام داشته است. داماد، همان شب مراسم عروسی را ترک و فردای آن شب برای جدایی اقدام می ‌کند.

یک خانم مجاری که از بازیگران سینما بوده سابقه ۹ شوهر را در کارنامه خود دارد و به همین دلیل سه کتاب با عنوان چگونه یک مرد را به دام بیندازیم؟چگونه یک مرد را برای خود نگه داریم؟ و چگونه از دست یک مرد خلاصی پیدا کنیم؟ نوشته است.

با وجود تمام این تجربیات که به دیگران هم منتقل کرده بود متاسفانه نهمین ازدواج او یک روز بعد از مراسم عقد باطل می‌شود. چون هنوز اقدامات قانونی مربوط به طلاق او به نتیجه نرسیده بود.

نمونه دیگر از ازدواج های کوتاه شاید زوج جوان ساکن دبی باشند، که یکی دیگر از رکوردهای کوتاه‌ترین ازدواج تاریخ را به نام خود ثبت کنند.

در این ازدواج داماد در مدت زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه که از ازدواج آنها می گذشت عروس را طلاق داد. حالا ببینیم دلیل این داماد برای طلاق چه بوده است.

متاسفانه در این مورد خاص، جواب سؤال شما پول است! در حقیقت مبلغی که داماد قبول کرده بود که به پدر عروس بپردازد.

کوتاه ترین ازدواج های جهان
کوتاه ترین ازدواج های جهان

داماد پذیرفته بود که ۱۰۰ هزار درهم یعنی چیزی در حدود ۲۷۲۲۴ دلار به پدر عروس بپردازد، ۵۰ هزار دلار به محض امضا کردن سند ازدواج و ۵۰ هزار درهم هنگام خارج شدن از محضر.

داماد قسمت اول پول را همانطور که قرار گذاشته بودند پرداخت کرد، اما بعد از اینکه با عروس دفتر ازدواج را ترک کرد پدر عروس نیمه دوم پول را طلب کرد و داماد از او خواست پنج دقیقه صبر کند و گفت پول در ماشین است و جای نگرانی نیست.

اما پدر زن جان اصرار کرد داماد باید یکی از دوستان یا بستگانش را برای آوردن پول به سوی ماشین بفرستد. این بحث در حضور دوستان و خانواده تازه عروس و داماد اتفاق افتاد و باعث شد داماد احساس توهین و تحقیر کند.

بنابراین به دفتر ازدواج و طلاق برگشت و همسرش را طلاق داد. او به پدر عروس گفت دخترش را نمی‌خواهد و وقتی هنوز امضای ازدواجشان خشک نشده بود زنش را طلاق داد.

ازدواج های کوتاه در ایران

در ایران، یک زن و شوهر که یک هفته بیشتر از ازدوج شان نمی گذشت، به دلیل توافق نداشتن برای محل ماه عسل، کار شان به بحث و دعوا می کشد و بعد از آن با هم به مشکل خوردند و طلاق گرفتند.

البته این دست ازدواج و طلاق ها فقط مربوط به تهران و شهرهای بزرگ نیست، چندی پیش در ثبت احوال یکی از شهرهای اطراف استان بوشهر ازدواجی به ثبت رسید که فقط ۴ روز به طول انجامید.

شاید در ازدواج های ذکر شده به جز دامادی که در مراسم ازدواجش از دنیا رفت بقیه موارد نشان دهنده عشق های آتشین و زودگذر امروزی باشد که دوام چندانی ندارند.