کمیشنر اتحادیه اروپا: جلوگیری از مهاجرت باعث می شود تا جان افغان ها با خطر مواجه نشود

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34332

کرستوس استایلیانیدس کمیشنر کمک های بشری اتحادیه اروپا بعد از بحث با مقامات افغان در مورد مهاجران می گوید؛ این اتحادیه می خواهد از مهاجرت افغان ها به اروپا جلوگیری کند تا به این ترتیب جان صدها انسان با خطر مواجه نشود.

مقامات اتحادیه اروپا در مورد وضعیت سیاسی در افغانستان بحث کردند و مسئله مهاجرین افغان یکی از موضوعات اساسی این گفت‎وگو‌ها را تشکیل می‌داد.

کرستوس استایلیانیدس کمیشنر کمک‌های بشری و مدیریت بحران‌های اتحادیه اروپا در اجلاس پارلمان این اتحادیه در شهر استراسبورگ گفت: “ما گفت‌وگو‌های همه جانبه را با حکومت افغانستان در مورد مهاجرت آغاز کرده‌ایم، بیایید در این مورد وضاحت داشته باشیم، مدیریت مهاجرت انسان‌ها، مسئله‌ایست که ما و مردم افغانستان در آن شریک هستیم. ما و افغانستان هر دو می‌خواهیم جوانان افغان امکانات بهتر را در کشور خود شان بیایند.”

کرستوس استایلیانیدس گفته‌است، اتحادیه اروپا و افغانستان هر دو می‌خواهند جلوگیری کنند تا افغان‌ها حیات‌ شانرا در جریان یک سفر خطرناک در سرتاسر جهان به‌مخاطره نیفگنند.

به گفته کمیشنر کمک‌های بشری و مدیریت بحران‌های اتحادیه اروپا، به‌خاطر مساعدت به ادغام مجدد عودت کننده‌گان با جامعۀ افغانستان، حدود ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟