کمیسیون حقوق بشر: مستندسازی ادعای «آزار و اذیت جنسی در ارگ» نهایی شد

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70699

کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرد که بررسی و مستندسازی ادعاهای «آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات دولتی، به ویژه ارگ ریاست جمهوری» نهایی شده است.

«شبنم صالحی»، دبیر کمیسیون مستقل حقوق بشر در بخش زنان و مسئول دبیرخانه ویژه برای مستندسازی ادعاهای  آزار و اذیت زنان در ادارات دولتی و غیر دولتی امروز (سه شنبه 14 عقرب) به روزنامه ۸ صبح گفت که نتیجه بررسی‌ها در این مورد همزمان به ارگ ریاست جمهوری و دادستانی فرستاده خواهد شد.

به گفته وی، این پرونده در شانزدهم عقرب در اختیار دادستانی قرار خواهد گرفت.

صالحی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد نتیجه بررسی‌های دبیرخانه ویژه‌ای که در زیر مجموعه کمیسیون مستقل حقوق بشر ایجاد شده بود خودداری کرد.

گفتنی است، دبیرخانه‌ ویژه برای بررسی و مستندسازی ادعاهای  آزار و اذیت جنسی زنان در ادارات دولتی، در پنجم اسد سال جاری تحت چارچوب کمیسیون مستقل حقوق بشر طی فرمانی از سوی رییس جمهور غنی ایجاد شد. هدف از ایجاد این نهاد مستقل رسیدگی و مستندسازی به هر ادعا درباره  آزار و اذیت جنسی در ادارات دولتی و غیر دولتی عنوان شده است.

دبیرخانه ویژه برای مستندسازی و بررسی ادعاهای  آزار و اذیت جنسی پس از آن ایجاد شد که حدود پنج ماه پیش، حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین رئیس جمهور در گفتگو با یکی از رسانه‌های خصوصی، یکی از مشاوران محمد اشرف غنی را به ترویج سیستماتیک فحشا در ارگ، ادارات و همچنین توزیع پول به نامزدان انتخابات پارلمانی برای نفوذ در مجلس‌ نمایندگان متهم کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟