کمیسیون انتخابات: هیچ ناظری برای نظارت، در این کمیسیون حضور نیافته است

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 69716

مسئولان در کمیسیون انتخابات می گویند با وجود درخواست‌های مکرر، هیچ ناظری برای نظارت از روندهای انتخاباتی در این کمیسیون حضور ندارد.

«حبیب‌الرحمان ننگ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری گفت: «هیچ ناظری برای نظارت از روندهای انتخاباتی در این کمیسیون حضور ندارد و عدم حضور این ناظران، روند انتخاباتی را با تاخیر مواجه کرده است.»

ننگ افزود: همه سهولت‌ها برای ناظران در نظر گرفته شده است، کمیسیون سه روز منتظر حضور ناظران باقی مانده‌ ولی هیچ ناظری برای نظارت به کمیسیون مستقل انتخابات مراجعه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ کسی اجازه مداخله داده نخواهد شد و ناظران در برخی مراکز رای‌دهی در روز انتخابات حضور نداشته‌اند، اما با ارائه معلومات نادرست، ذهن مردم را مغشوش می‌کنند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات همچنان از رسیدن مواد انتخاباتی از اکثر مراکز در ولسوالی‌ها به مراکز ولایت‌ها خبر داده و گفته است که قرار است به زودی این مواد به کابل فرستاده شود.

این در حالی است که پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود حدود ۲۰۶ نهاد نظارتی و ۱۴۴ هزار نفر برای نظارت از روند انتخابات اعتبارنامه گرفته‌اند.

به نوشته خبرنامه، قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ماه جاری و نتایج نهایی آن در ۱۶ عقرب اعلام شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟