کمیسیون انتخابات: بیش از 2.5 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 69738

مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات طی یک نشست خبری، از اشتراک بیش از 2.5 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

به گفته آنها، سطح مشارکت مردم در 4384 مرکز رای دهی، دو میلیون و 569 هزار و 545 نفر بوده است و هنوز آرای 372 مرکز رای دهی نیز اعلام نشده است. کمیسیون انتخابات تاکید کرده است که این آمار نهایی نیست بلکه تخمینی می باشد.

همچنین مسئولین کمیسیون انتخابات گزارش دادند که کابل با 458 هزار549 نفر شرکت کننده بیشترین میزان مشارکت در انتخابات و شهروندان ولایت ارزگان 5 هزار 856 رای دهنده کمترین میزان مشارکت را داشته است.

مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات در این نشست خبری اظهار داشت: «در کل 4 هزار و 669 مرکز در سراسر کشور در روز انتخابات باز بود که از این شمار 4 هزار و 466 مرکز آن دارای رای و 285 مرکز آن اصلا اشتراک کننده نداشته و فاقد رای است.»

وی همچنین تاکید کرد: «فقط آرای بایومتریک شده در نزد ما مورد اعتبار است و در جریات بررسی‌ها، آرای فاقد بایومتریک را جدا کرده و شمارش نخواهیم کرد.»

مولانا عبدالله، عضو کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر مسلمیار رییس مجلس سنا بیان داشت: «من فکر نمی‌کنم که یک انسان مسئول چنین حرفی را بزند؛ اگر هم زده باشد وظیفه کمیسیون شکایات انتخاباتی است که به آن رسیدگی کند.»

وی افزود: «کمیسیون انتخابات استقلال خود را حفظ کرده و بعد از این هم زیر فشار کسی نخواهد رفت.»

این در حالی است که روز گذشته فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان در نشست این مجلس گفته بود که آرای بدون بایومتریک را با زور به کمیسیون انتخابات می قبولاند!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟