کشته شدن یک جوان آمریکایی در پی تیراندازی به معترضان در دیترویت

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86977

در ادامه ناآرامی‌ها در آمریکا و حمله نیروهای پولیس به افراد معترض به قتل یک شهروند سیاهپوست بدست پولیس سفید پوست در ایالت مینه سوتا، یک جوان ۱۹ ساله در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا بر اثر تیراندازی نیروهای پولیس کشته شد. 

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه با انتشار این خبر افزود:  پولیس دیترویت با صدوربیانیه‌ای اعلام کرد که روزجمعه (روز گذشته) این جوان آمریکایی در پی تیراندازی به سوی جمعیت معترضان از پای درآمد. 

همچنین دهها نفر از افراد معترض در ایالت مینه سوتا از سوی پولیس دستگیر شده اند.

ترامپ روز گذشته معترضان به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست را در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا ، اراذل و اوباش دانست و تهدید کرد، هدف تیراندازی نیروهای پولیس و ارتش قرار خواهند گرفت.

بنابراین گزارش «جیمز گریگ»  (James Craig) رئیس اداره پولیس دیترویت در واکنش به آشوب و اعتراض‌هایی که درپی قتل یک شهروند سیاهپوست به دست یک پولیس سفید پوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه سوتا، سراسر آمریکا را فراگرفته است گفت: اجازه نخواهم داد تا یک اقلیت کوچک، جانیان، به اینجا بیایند و به نیروهای پولیس حمله ور شده و باعث ایجاد ناامنی در جامعه شوند، ما تحمل این کار را نداریم. 

شبکه خبری سی ان ان اشاره‌ای به هویت این جوان کشته شده در دیترویت ایالت میشیگان نکرد.

 به گزارش ایرنا، ‌ آشوب و ناآرامی‌ها که اکنون به سراسر آمریکا کشانده شده در پی اقدام «درک شووین – Derek Chauvin» پولیس سفیدپوست آمریکایی علیه یک سیاهپوست در ایالت مینه‌سوتا صورت گرفت که مرگ این شهروند را به همراه داشت. 

اگرچه پولیس قاتل بازداشت و ساعاتی بعد با وثیقه ۵۰۰ هزار دالری آزاد شد، اما این اقدام، نتوانسته آتش خشم مردم آمریکا را فرو نشاند. 

اکنون موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید رسیده به گونه‌ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟