کرونا در فرانسه؛ خانه‌های سالمندان در وضعیت بحرانی

  • انتشار: ۱۶ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82379

اتحادیه خانه‌های سالمندان فرانسه، وضعیت دست کم ۵۰ مرکز نگهداری از این افراد را از نظر شیوع کرونا، بحرانی اعلام کرده است.

به گزارش تارنمای رادیو «فرانس انتر»، به گفته «فلورانس آرنائیز-مومه» رئیس اتحادیه خانه های سالمندان فرانسه، در این مراکز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سالمندان و کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در فرانسه در مراکز نگهداری سالمندان زندگی می‌کنند و میزان فوتی‌های این جمعیت بر اثر کرونا به نسبت مبتلایان، حدود ۶.۵ درصد است.

« ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه آمار کلی مبتلایان به کرونا در خانه‌های سالمندان این کشور را ۱۴ هزار و ۶۳۸ مورد اعلام کرده است؛ این رقم به نسبت شمار کلی مبتلایان در کل کشور قابل ملاحظه است.

از روز یکشنبه گذشته که دولت فرانسه از مراکز سالمندان خواسته آمار کرونا را گزارش کنند، هنوز ناهماهنگی‌هایی در این گزارش‌ها دیده می‌شود. فرانس انتر می نویسد: در مجموع، ویروس کرونا در دستکم ۶۵۰ سرای سالمندان از مموع هفت هزار و ۵۰۰ سرا در فرانسه مشاهده شده است؛  اگرچه افراد مسن در اتاق های خود محدود هستند، اما این موارد باعث نگرانی می شود.

اتحادیه خانه سالمندان از دولت فرانسه خواسته تا از ساکنان این مراکز که به ویروس کرونا مبتلا شده اند محافظت کند.

فرانسه جمعه شب در تازه ترین آمار رسمی خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت  ۵۸۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار جان‌باختگان از هنگام شیوع این ویروس در کشور به شمار می‌رود.

«ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه گفت که شمار جان‌باختگان کرونا در بیمارستان‌های این کشور به پنج هزار و ۹۱ نفر افزایش یافته است.

به نوشته ایرنا؛ این آمار فقط شامل بیمارانی است که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و بیمارانی که در خانه‌ها یا آسایشگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند در آن محاسبه نشده است اما سالومون گفته یک هزار و ۴۱۶ نفر در خانه‌ها یا آسایشگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بدین ترتیب، شمار کل جان‌باختگان در فرانسه به دستکم ۶ هزار و ۵۰۷ نفر رسیده است.
تاکنون، ۸۲هزار و ۱۶۵ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و در این میان ۱۴هزار و ۵نفر بهبود یافتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟