کرونا بیش از ۴۰۰ میلیون نفر هندی را با خطر فقر مطلق مواجه ساخته است

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82848

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: بحران کرونا بیش از ۴۰۰ میلیون نفر را در هند که در بخش های غیر رسمی اقتصادی این کشور مشغول به کار هستند،با خطر فقر مطلق مواجه ساخته است.

به گزارش نشریه “تایمز او ایندیا”، سازمان جهانی کارگران وابسته به سازمان ملل هشدار داد که ویروس کرونا در۶ ماه دوم سال جاری تاثیرات بسیار مخربی خواهد داشت و انتظار می رود که ۱۹۵ میلیون شغل تمام وقت و یا ۶.۷ درصد ساعات کاری در جهان را نابود کند.

این سازمان در گزارش خود که “کووید- ۱۹ و جهان اشتغال” نام گرفته است ویروس کرونا را بدترین بحران جهان پس از جنگ جهانی دوم توصیف می کند.

“گای رایدر” مسئول این گزارش گفت: در کشورهای درحال توسعه و توسعه، کارگران و مشاغل با بحران روبرو شده اند. ما باید به سرعت، هوشمندانه و با اتحاد برای مقابله با این بحران اقدام کنیم.

در این گزارش آمده است: در هند، ۹۰ درصد جمعیت شاغل در بخش اقتصادی غیر رسمی مشغول به کار هستند که این به معنی حضور یک جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری از کارگران هند است.  ویروس کرونا اکنون این افراد را با خطر فقر مطلق مواجه ساخته است. قرنطینه سراسری هند که با هدف مقابله با شیوع کرونا انجام شده است، به شدت بر ۴۰۰ میلیون هندی تاثیر گذاشته است و آنها را مجبور به بازگشت به روستاهای خود کرده است.

سازمان جهانی کارگران افزود: تصمیمات ما بر سرنوشت میلیاردها نفر تاثیر خواهد گذاشت و اگر یک کشور در مقابله با ویروس کرونا شکست بخورد، این امر به معنی شکست تمام کشورها است.

جمعیت کارگران هند حدود ۴۰۰ میلیون نفر تخمین زده می شود. از این تعداد ۹۴درصد آنها در مشاغل غیررسمی کار می‌کنند، نظیر مؤسسات غیر سازماندهی شده، از فروشندگان دوره‌گرد گرفته تا کارگاه‌های خصوصی که در آن کارگران به صیقل زدن الماس و جواهرآلات می‌پردازند. بخش سازماندهی شده شامل کارمندان دولت و یا کارکنانی که در سازمانهای اقتصادی وابسته به دولت یا بخش خصوصی کار می‌کنند، است.

به نقل از ایرنا؛ وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه اعلام کرد:در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۵۰ نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند که آمار بیشترین موارد ابتلا به این ویروس  در یک روز در هند است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟