کره‌شمالی حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 107682

به نقل از پایگاه خبری النشره، سفارت کره‌شمالی در دمشق اعلام کرد ما تجاوزات آمریکا علیه سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم.

سفارت کره‌شمالی در دمشق در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه این نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، تجاوزات آمریکا به مناطقی در دیر الزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حملات آمریکا به منطقه البوکمال در ولایت دیرالزور در بیست و پنجم ماه گذشته تجاوزی است که در خاک سوریه انجام شد و نقض آشکار منشور ملل متحد و قوانین بین المللی با هدف حمایت از تروریست‌ها و جلوگیری از حل بحران در سوریه برای طولانی شدن آن است.

در این بیانیه بار دیگر بر حمایت و پشتیبانی حزب دموکرات کره شمالی از سوریه در حفاظت از حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی آن تاکید شد.

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کرده‌است.

صابرین نیوز هم اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. بر اثر این حمله چند تن کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه سوریه یک روز قبل از حمله اخیر آمریکا، در نامه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواست که مسئولیت‌های خود را در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عهده بگیرد و خواستار اقدام فوری این نهاد برای جلوگیری از حملات آمریکا به خاک سوریه و تکرار آن شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟