کرزی: مردم افغانستان خواهان حقوق انسانی خود هستند

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 9326
کرزی

رئیس‌جمهور سابق کشور در سمیناری با موضوع بررسی خط دیورند در کابل، تاکید کرد که زمان قرارداد خط دیورند به پایان رسیده و مردم افغانستان از حق خود چشم پوشی نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق کشورمان لحظاتی قبل در سمینار یک روزه «دیورند» اعلام کرد: مردم افغانستان با مردم پاکستان اختلافی ندارند و افغان‌ها یک زندگی متمدن و به دور از تنش می‌خواهند.

وی ادامه داد: اما مردم افغانستان تنها حقوق طبیعی و انسانی خود را مطالبه دارند.

کرزی افزود: سمیناری که در مورد خط دیورند تشکیل شده بسیار مهم و حیاتی است و می‌تواند در این باره تعیین کننده باشد.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان تأکید کرد: مردم افغانستان از حق خود در مورد خط دیورند نمی‌‎گذرند و خواهان رسیدگی به خواسته‌هایشان در این باره هستند.

وی در ادامه اذعان داشت: اینکه در حال حاضر زمان قرارداد خط دیورند بین افغانستان و پاکستان به پایان رسیده بسیار مهم است و نیازمند توجه جدی است.

حامد کرزی خاطرنشان کرد: افغانستان هیچ جنگ و نزاعی با پاکستان ندارد اما هرگز از حق خود نمی‌گذرد و تنها قصد دارد از راه‌های انسانی و مسالمت‌آمیز به حقوق خود دست یابد.

خط مرزی دیورند در زمان حکمرانی «عبدالرحمن خان» در افغانستان، طی معاهده‌ای با هند تحت استعمار انگلیس تعیین شد اما پس از به وجود آمدن پاکستان، حکومت وقت افغانستان، این خط را به رسمیت نشناخت و هنوز بین دو کشور افغانستان و پاکستان بر سر مسایل مرزی (خط دیورند) اختلافاتی وجود دارد که گاهی باعث بروز مشکلات جدی بین دو کشور شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟