کرزی: از پیشنهادات لوی جرگه حمایت می‌کنم

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 60440

«حامد کرزی» رییس جمهور پیشین کشور اعلام کرد از پیشنهاداتی که در نتیجه جرگه مشورتی صلح صورت گرفته حمایت می‌کند، چرا که در اصل گرد آمدن مردم و برگزاری جرگه مشکلی وجود ندارد.

کرزی در گفتگو با رادیو آزادی، با اشاره به ماده سوم قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح نیز تصریح کرد که این ماده باعث ایجاد مشکلات بیشتر در روند صلح کشور خواهد شد.

وی تأکید کرد که به‌جز یک ماده قطعنامه لویه جرگه که در آن برداشت‌های متفاوت از دین اسلام عامل جنگ در کشور دانسته شده است با سایر مواد آن موافق است.

کرزی خاطرنشان کرد که جرگه‌ها در تاریخ افغانستان همواره از مشکلات در کشور گره‌گشایی کرده، اما جرگه مشورتی صلح از سوی دولت در زمان درستی برگزار نشد.

وی اظهار داشت از اینکه در لویه جرگه اشتراک نکرده پشیمان نیست، زیرا در برگزاری آن وحدت‌نظر وجود نداشت.

کرزی با بیان این که از ابتدای کار می‌دانست که طالبان نتیجه لویه جرگه مشورتی صلح را نخواهد پذیرفت بیان داشت: «به اشرف غنی یادآوری کردم که زمان برای برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح مساعد نیست، این جرگه یا باید از همان ابتدا برگزار می‌شد یا باید در پایان کار برگزار شود.»

یاد آوری میکنیم، لویه جرگه مشورتی صلح هفته پیش با حضور بیش از 3هزار نماینده توسط ارگ ریاست جمهوری در کابل برگزار و در نهایت با صدور قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح، تعبیر مشترک طالبان و علمای کرام افغانستان از اسلام، حفظ نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟