کرزی: اجازه نمیدهیم سیاست خارجی توسط پاکستان کنترول شود

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 3098

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرده است که کشورش هرگز تسلیم فشارهای پاکستان نخواهد شد و اجازه نخواهد داد تا سیاست خارجی افغانستان توسط اسلام آباد کنترول شود.
آقای کرزی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین هشدار داده است که تسلیم شدن به فشارهای پاکستان مبارزات مردم افغانستان علیه امپریالیسم بریتانیا و تجاوز شوروی را بی‌ارزش خواهد ساخت.
وی تصریح نموده است: ” ما خواهان رابطه دوستانه هستیم اما قرار گرفتن زیر دست پاکستان را نمی‌پذیریم.”
رییس جمهور پیشین افغانستان افزوده است: ” من یک آدم صلح‌جو هستم، از خشونت متنفرم. اگر علیه شوروی جنگ نکرده بودیم، به مراتب وضعیت بهتر داشتیم. اما اگر ما کنترل سیاست خارجی خود را از دست بدهیم، پس تمام جنگ‌های ما علیه بریتانیا در ۱۰۰ سال پیش و جنگ ما علیه شوروی، بی معنی می‌شود”.
گفتنی است که این اظهارات آقای کرزی در زمانی مطرح می‌شود که دولت جدید افغانستان به رهبری اشرف غنی در ماه‌های اخیر برای بهبود رابطه افغانستان و پاکستان اقدامات عملی انجام داده و در تلاش بوده تا به پاکستان اطمینان دهد که دولت جدید خواهان رابطه دوستانه با اسلام آباد است.
باید یادآور شد که آقای کرزی در مراسم سوگند وفاداری رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان نیز تاکید کرده بود که سیاستمداران افغانستان باید در روابط شان با امریکا و پاکستان محتاط باشند؛ چرا که این دو کشور اهداف مشخصی را در افغانستان دنبال می کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟