چین: آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری دنیاست

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 78332

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید حقایق و آمارها نشان می دهد که آمریکا بزرگترین جاسوس سایبری در جهان است.

تارنمای یی سی روز به نقل از سخنگوی چین گزارش داد: آمریکا باید با جسارت با این موضوع روبرو شده و برای جامعه بین المللی نسبت به نحوه جاسوسی از دیگر کشورها توضیح دهد.

وی این اظهارات را به دنبال انتشار اخباری مبنی بر استفاده سازمان سیا آمریکا از شرکت سوییسی کریپتو آ جی برای جاسوسی از دیگر کشورها و به جیب زدن میلیون ها دالر عنوان کرد.

گزارش ها حاکی است که این شرکت تجهیزات و ماشین آلاتی را به دیگر کشورها می فروخته که به سازمان سیا امکان ردیابی و بازخوانی کدها را از ۱۲۰ کشور دنیا می داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این اطلاعات بار دیگر نشان داد که دولت آمریکا و برخی از نهادهای ذی ربط در آن کشور بزرگترین جاسوسان برای شرکت ها و دولت ها و افراد در دیگر کشورها هستند.

وی گفت که مثل روز آشکار است که آمریکا یک جاسوس بزرگ دولتی است. جاسوسی از دولت های خارجی و بازرگانان و افراد توسط آمریکا مبرهن و واشنگتن در این زمینه بنام است.

به نوشته ایرنا؛ رسانه چینی از قول سخنگوی چین گزارش کرد : آمریکا روزانه اطلاعات نزدیک به ۵ میلیارد تلفون همراه را هک و جمع آوری کرده و برای مدت ۱۰ سال از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان جاسوسی کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟