چین، استرالیا را تهدید به تحریم کرد

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84565

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «چنگ جینگ‌یه» سفیر چین در استرالیا هشدار داد که درخواست برای تحقیق درباره شیوع کرونا ممکن است به تحریم‌هایی از سوی مردم چین علیه این کشور منجر شود.

سفیر چین در استرالیا امروز به طور تلویحی تهدید کرد که انجام تحقیقات مستقل درباره منشاء شیوع این بیماری اقدامی «خطرناک» است. او در مصاحبه با یک روزنامه استرالیایی گفت «مردم چین با رفتار‌های کنونی استرالیا ناامید، ناراحت و مایوس شده‌اند. اگر این وضع ادامه یابد مردم به این فکر خواهند افتاد که چرا باید به کشوری بروند که رفتار غیردوستانه دارد. حتی سفر کردن شاید در مرحله دوم باشد. مردم به این فکر خواهند افتاد که چرا باید محصولات استرالیایی را مصرف کنند.»

چنگ همچنین تهدید کرد ورود دانشجویان این کشور به استرالیا نیز که منبع اصلی درآمد آن است تحت تاثیر قرار می‌گیرد. او گفت «مردم می‌گویند چرا بچه‌هایمان را به کشوری بفرستیم که رفتار دوستانه ندارد و خصمانه عمل می‌کند.» سفیر چین همچنین استرالیا را متهم کرد که از مواضع آمریکا در زمینه شیوع ویروس کرونا تقلید و صحبت‌های مقامات آن را تکرار می‌کند. او گفت «برخی تلاش می‌کنند به دلیل مشکلات خود چین را مقصر بدانند و توجه‌ها را به سوی دیگر جلب کنند. این دنباله روی از ادعایی است که در واشنگتن مطرح می‌شود.»

این اظهارات سبب تشدید چشمگیر تنش‌ها میان پکن و کانبرا شده است که از پیش نیز روابط آن‌ها متشنج بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟