چگونه کارشناس مسائل سیاسی شویم

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بازار شایعات
  • شناسه مطلب: 1709

کارشناس بودن آنهم در کشوری مانند افغانستان کار چندان سختی نیست، فقط کافی است با چند راهکار ساده تبدیل شوید به یکی از کارشناسان برجستۀ کشور:

– کوشش کنید در ابتدا رفیقی، دوستی و یا آشنایی در رسانه ها پیدا کنید و به زور هم که شده بروید بعنوان آگاه مسایل سیاسی و بین المللی حرف بزنید.

– در وقت حرف زدن به سوال گردانندۀ بحث توجه نکنید و تلاش کنید حرف خودتان را به کرسی بنشانید.

– کوشش کنید در جریان حرف زدن رگ های گردن تان را بیندانید، رنگ صورت تان باید سرخ و یا سیاه شود؛ به یکی از انگشتان تان وظیفۀ اخطاریه را بدهید و چشمان تان را نیز از برای بیننده گان عزیز بکشید.

– وقتی بحث میکنید تلاش کنید چیزهایی را که اصلا از آن آگاه نیستید بگویید موضوعات پشت پرده ای است که لازم نمیبینم برایتان افشا کنم.

– فرد دیگری که در میزگرد سیاسی اشتراک نموده و عاجز هم است مدام حرف هایش را نقد کنید و بگویید من با حرف دوست عزیزم اصلا موافق نیستم.

– صدایتان را بلند کنید و با مشت به میز بکوبید و بحث تان را با عصبانیت به پیش ببرید و لازم نیست از کسی بترسید.

– در لحظۀ حرف زدن فکر کنید رییس جمهور یکی از کشورهای ابر قدرت هستید و دیگران را کودک فرض کنید.

– دولت را بی کفایت معرفی کنید و به اندازۀ نخود ارزش ندهید؛ پاکستان را هم دشمن اصلی مردم افغانستان تا روز قیامت معرفی نمایید، کشورهای خارجی را هم انتقاد کنید و طالبان را هم بیرحمانه بکوبید و بگویید که همه اینها پروژه هستند؛ تمام اینها میتواند شما را بیشتر مطرح سازد.

– کوشش کنید به نفع پالیسی رسانۀ مورد نظر حرف بزنید تا صد بار دیگر هم شما را بعنوان کارشناس مسایل سیاسی دعوت کنند.

– کلماتی چون دزد، قاتل ملت، خائن، مفسد، افراطی، جنگ سالار، بی کفایت را بارها در صحبت هایتان استفاده کرده و مطمئن باشید که این عبارات مثل ساجق به آدرس دولت، رهبران و مقامات خوب میچسپد.

– قبل از رفتن به میزگردهای رسانه ای تمام قهر و غضب تان را روی زن و بچۀ تان تمرین کنید و وقتی دیدید نتیجه میدهد روی مردم انجام دهید.

– دقت کنید که طوری حرف بزنید که همه فکر کنند شما دلسوزترین فرد جامعه هستید و حتی اگر شده چند قطره اشک هم بریزید در این مواقع یک عدد پیاز را همیشه در جیب مبارک بگردانید.

– در بعضی از مواقع میتوانید از روش های جدید و آبدیت شدۀ بدماشی های خلیفه رحیمداد و غالمغالهای زن همسایۀ تان در بحث تلویزیونی نهایت استفاده را ببرید.

– وقتی گرداننده از شما خواهش میکند که وقت شما تمام شد تا پنج دقیقه دیگر به حرف هایتان تا آخرین نفس ادامه دهید و خجالت هم نکشید.

– شما میتوانید همزمان با کارشناس مسایل سیاسی؛ کارشناس عرصه های دیگری همچون اجتماعی، فرهنگی،مذهبی، نظامی، صحی، نسائی ولادی، محیط زیست، اولاد داری، معدن شناسی، مسایل زناشویی، باستان شناسی، فضانوردی و غیره باشید.

– و در نتیجه در صورت دریافت یک وظیفۀ حکومتی دست از انتقاد بکشید و تلاش کنید به رسانه ها مراجعه نکنید و اگر دوباره بیکار شدید میتوانید بصورت قوی تر به کارشناسی تان در رسانه ها ادامه دهید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟