چند کشور به دنبال خرید موشک های مافوق صوت براهموس و اکاش هند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 39477

مقامات هندی اعلام کردند که تعدادی از کشورهای خاورمیانه و امریکای لاتین به دنبال موشک های مافوق صوت براهموس و اکاش هستند. این موشک های ساخت هند توانایی نابود کردن اهداف در زمین و هوا را داراست.

هند در حال مذاکره با تعدادی از کشور های دوست جهت فروش موشک مافوق صوت براهموس و اکاش ساخت این کشور و همچنین برخی دیگر از اقلام تجهیزات نظامی و نرم افزاری تولید داخل است.

به گزارش تایمز او ایندیا، نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند در یک سخنرانی در دهلی نو اعلام کرد تقاضا برای موشک های هند افزایش یافته است و به همین دلیل هند به دنبال فروش این موشک ها به تعدادی از کشورهای دوست است.

وی افزود: هر چند نهایی کردن توافقات برای صادرات تجهیزات دفاعی فرآیندی زمان بر است اما علاقه مندی به خرید موشک های هند همچنان وجود دارد.

هند همچنین از هفت کشور در خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا-اقیانوسیه برای دریافت موشک های براهموس پیشنهاد دریافت کرده است.

دهلی نو علاوه بر تامین تجهیزات نظامی و دفاعی ویتنام در حال مذاکره با این کشور برای فروش موشک های آکاش است. این موشک ها می توانند جنگنده، بالگرد و موشک های کروز را تا فاصله 25 کیلومتری هدف قرار دهند.

موشک براهموس که محصول مشترک هند و روسیه است دارای توانایی نابود کردن اهداف دشمن در سطح زمین و پرواز در سطح پایین جهت عدم شناسایی توسط رادارهای دشمن است.

این موشک ها برای اولین بار در سال 2007 به خدمت ارتش هند درآمد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟