سید زهیر مجاهد: حمله به مساجد کار دشمنان انسانیت است

  • انتشار: ۴ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 32485

هفته گذشته و طی یک حمله انتحاری به مسجد امام زمان در منطقه دشت برچی در غرب کابل بیش از ۸۰ نفر شهید و مجروح شدند، در این رابطه موفق شدیم با سید زهیر مجاهد مسئول بخش فرهنگی مسجد امام زمان گفتگو کنیم و جزئیات بیشتری را از ایشان جویا شویم.

آقای مجاهد با ابراز تاسف از این حمله تروریستی و داغدار شدن خانواده‌های زیادی ضمن غم‌شریکی با همه عزاداران درباره این حمله گفت: طی این حمله تروریستی بیش از ۸۰ نفر شهید و مجروح شدند که بسیاری از اعضای هیئت امنای مسجد و عزیزان ما در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

زهیر مجاهد ضمن تاکید بر اینکه هنوز گروهی مسئولیت رسمی حمله تروریستی را به عهده نگرفته گفت: حمله به مکان‌های مذهبی و مکان‌های خدمت رسانی به مردم توسط دشمنان انسانیت انجام می‌گیرد، افرادی که با نام اسلام این حملات را انجام می‌دهد هدفشان بدنام کردن اسلام و مسلمانان است و اسلام واقعی با اینگونه اعمال مخالف است.

مسئول فرهنگی مسجد امام زمان در ادامه به فعالیت‌های این مسجد اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف اصلی مسجد امام زمان رسیدگی به خانواده‌های محروم و بی سرپرست بود و در این رابطه ده‌ها زن سرپرست خانوار را زیر پوشش داشتیم و برای آنان آموزش قالی بافی و تولیدات دستی داده می‌شد تا بتوانند امرار معاش کنند که با حمله به این مسجد این خدمات هم فعلا تعطیل شده و سرنوشت این خانواده‌ها و فرزندانشان معلوم نیست.

ایشان از مسئولین امر درخواست تامین امنیت برای همه مراکز مذهبی نمود و افزود: در یک سال اخیر حملات به مساجد و مراکز شیعی افزایش چشمگیر داشته و مراکز تجمع هزاره‌ها و شیعیان بیشتر مورد حمله تروریستی واقع شده که اگر مسئولین نتوانند امنیت را تامین کنند بسیاری از این مراکز تعطیل خواهد شد و مردم زیادی که از این طریق خدمات رسانی می‌شدند آسیب خواهند دید.

قابل ذکر است طی یک سال اخیر حملات به مساجد و مراکز تجمع شیعیان افزایش چشمگیر داشته و طی این حملات تروریستی صدها نفر کشته و زخمی شدند

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟