چاپ دوم کتاب «ستاره شب دیجور» منتشر شد

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 104628

چاپ دوّم کتاب «ستاره شب دیجور»، یادمان علامه شهید سیّد اسماعیل بلخی توسط مؤسسه انتشارات صبح امید در ۵۰۰ صفحه در کابل به چاپ رسید.

چاپ نخست این کتاب که پیرامون زندگی، اندیشه‌ها و مبارزات علامه بلخی نگارش یافته است توسط انتشارات سوره‌مهر در سال ۱۳۸۳در تهران منتشر کرده بود.

چاپ دوّم با ویرایش جدید و مطالب نو و نکته‌های بدیع منتشر شده است. چنان‌که برخی مطالب کم‌تر مفید جای خود را به مضامین تازه داده است.

ستاره شب دیجور، دارای شش فصل و چند پیوست است. در فصول شش‌گانه کتاب ابعاد گونه‌گون زندگی و مبارزات علامه بلخی از دیدگاه‌های مختلف بررسی شده است. خاطرات بیش از ۳۵ شخصیت سیاسی و علمی و فرهنگی درباره بلخی، تحلیل زندگی و مبارزات علامه به قلم نویسندگان سرشناس کشور، معرفی آثار قلمی خود علامه بلخی و نیز خاطرات علامه از سال‌های زندانش و … بخشی از مطالب این کتاب است. بدون تردید این کتاب در شناخت علامه سیّد اسماعیل بلخی بی‌نظیر است و برای علاقه‌مندان به آن اندیشمند مبارز و شاعر شهیر سودمند خواهد بود.

سید اسحاق شجاعی، نویسنده این کتاب همچنین از نوشتن کتاب دیگری به نام «کارنامه سیاسی و اجتماعی علامه بلخی» نیز خبر داد که به زودی توسط همین ناشر به بازار خواهد آمد.

این کتاب را می‌توانید از فروشگاه‌‌های مرکزی انتشارات صبح امید در کابل، چهارراهی پل سرخ، مارکت تجارتی ملّی، منزل پایین و یا در شهر قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد ۲۱۷ تهیه کنید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟