چالش های باقی مانده برای مسی ۳۲ ساله

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 64978

به نقل از سایت گل، لیونل مسی امروز ۳۲ ساله شد. مهاجم آرجانتینی از ۳۰ سالگی عبور کرده اما همچنان یکی از بازیکنان برتر جهان محسوب می‌شود.

مسی بدون شک رهبر آلبی سلسته و بارسلونا است. با این حال با پایان بازی‌اش هنوز فاصله دارد و می‌تواند ریکاردهای دیگری به نام خود ثبت کند. ستاره آرجانتینی اهدافی دارد که می‌خواهد پیش از بازنشستگی به آنها دست یابد.

کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ برازیل فرصت دیگری برای کاپیتان آرجانتین است. تیمش اکنون در مرحله یک چهارم نهایی است و با ونزوئلا روبرو خواهد شد. اگر آرجانتین به نیمه نهایی صعود کند به احتمال فراوان با تیم میزبان بازی کند. اگر مسی در این رقابت‌ها موفق نباشد فرصت دارد در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۰ شرکت کند. در آن رقابت‌ها کشورش میزبان است. رویای قهرمانی در جام جهانی پس از حضور در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ دوباره در سال ۲۰۲۲ تکرار می‌شود. در آن زمان مسی ۳۵ ساله خواهد بود.

او در بارسلونا در لالیگا و کوپا دل ری حکمرانی می‌کند. در یک دهه اخیر توانست هفت قهرمانی در لالیگا به دست آورد و ۶ بار فاتح کوپا شود. با این حال از سال ۲۰۱۵ در فتح لیگ قهرمانان اروپا ناکام مانده است. مسی چهار بار قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده است اما می‌خواهد دوباره این اتفاق تکرار شود تا به ریکارد کریستیانو رونالدو، پائولو مالدینی و آلفردو دی استفانو برسد. همچنین دو قهرمانی با پاکو خنتو فاصله دارد (پرافتخارترین بازیکن در این زمینه).

مسی از سال ۲۰۱۵ به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب نشده است. پس از آن رونالدو توانست به ریکارد پنج عنوان مسی برسد و در آخرین سال لوکا مودریچ برنده این جایزه شد. همچنین او جایزه The Best که اخیر به صورت مجزا از توپ طلا داده می‌شود را هنوز کسب نکرده است. مهاجم آرجانتینی اگر بتواند دوباره برنده توپ طلا شود به افتخاراتش خواهد افزود اما ناکامی در لیگ قهرمانان شاید آرا را به نفعش نکند.

سال‌ها بود که مسی و رونالدو برای کسب این عنوان تنها با هم رقابت می‌کردند اما اکنون مهاجم پرتگالی برتری پیدا کرده است و بازیکن آرجانتینی باید منتظر بماند رونالدو بازنشسته شود یا سال بدی در اروپا داشته باشد. مسی در لیگ قهرمانان اروپا ۱۱۲ و رونالدو ۱۲۶ گل به ثمر رسانده است.

به نوشته اسنا،ستاره آرجانتینی در بارسا همه ریکاردها شکسته است. او بهترین گلزن و پرافتخارترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود. با این حال هنوز چند بازی باقی مانده است تا ریکارد بیشترین بازی را هم به خود اختصاص دهد.

مسی با ۶۴۸ بازی از آندرس اینیستا پیشی گرفت اما هنوز فاصله زیادی با ژاوی هرناندس دارد. هافبک اسپانیایی ۷۶۷ بازی برای بارسا انجام داد. دو فصل و نیم برای بازیکن آرجانتینی کافی است تا به این ریکارد دست یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟