پیام تسلیت رئیس خبرگزاری اطلس در محکومیت حمله خونین بر مرکز فرهنگی تبیان

  • انتشار: ۷ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34971

بعد از حمله خونین تروریست های داعش بر مرکز فرهنگی تبیان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی زیادی از هموطنان مان شد، سید احمد موسوی مبلغ رئیس خبرگزاری اطلس ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، می گوید که گروه تروریستی داعش قصد دارد، انتقام شکست خفت بار خود در سوریه و عراق را، با هدف قرار دادن اهل خرد در افغانستان بگیرد.

متن کامل پیام آقای سید احمد موسوی مبلغ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا

شهادت، مدال افتخاری است که خوبان امت به آن مفتخر می شوند و هرکسی که با مرگ سرخ از این جهان بسوی حیات ابدی سفر کند، بدون شک از فرش به عرش عروج خواهد نمود.

شهادت ده ها تن از نخبگان علمی و فرهنگی و رسانه ای کشور که صبح امروز در کابل و به دست شقی ترین موجودات دنیای معاصر صورت گرفت، برای ما فاجعه و برای خود آنها تاج افتخار خواهد بود.

تعدادی از اصحاب رسانه، صاحبان اندیشه و فعالان فرهنگی کشور از طلاب و دانشجویان فهیم و دردمند که در همایشی علمی در مرکز تبیان گرد هم‌ آمده بودند، در حمله انتحاری گروه دژخیم و ضد انسانی داعش شربت شهادت نوشیده و یا زخم برداشتند.

این رویداد، که حمله به دین پژوهان ژرف اندیش کشور بود، فی الواقع حمله به تفکرات ناب دینی و اسلامی است. همان تفکری که بنیاد های حکومت ضد بشری داعش را در سوریه و عراق از بن ریشه کن ساخت و اینک، گروهک تروریستی داعش تلاش دارد تا انتقام شکست خفت بار خود در سوریه و عراق را با هدف قرار دادن اهل خرد همین تفکر در افغانستان بگیرد.

تمامی کسانی که در این حادثه المناک آسیب دیده اند ( از خبرنگار گرفته تا طلبه و دانشجو)، همگی کسانی بودند که سالیان عمر خود را برای خدمت به دین واسلام ناب محمدی صرف کرده بودند و تنها جرم آنها، پیروی از تفکرات انقلابی استکبار ستیزانه و همسویی با جریان مقاومت ضد استعماری و ضد صیهونستی بوده است.

کسانی که در حادثه تروریستی صبح امروز کابل به شهادت رسیدند، سربازان خط اول جبهه جنگ فکری و رسانه ای در تقابل با گروههای افراطی تحت حمایت غرب و آمریکا بودند و از دشمنی که درمیدان جنگ نظامی، به سختی شکست خورده، انتظاری جز تقابل ناجوانمردانه با قلم و فکر اندیشه ورزان صاحب خرد نمی رود.

بسیاری از شهدا و زخمی های این حادثه را از نزدیک میشناسم و با برخی از آنها، مدت های مدیدی همکار و همسنگر هم بوده ام و به جرات می توانم بگویم که همه آنها، کسانی بودند که دغدغه دین و نشر شریعت ناب اسلامی در پرتو محبت اهل بیت در دل داشتند و با همین رویکرد، رفتارهای زندگی فردی و اجتماعی خود را تنظیم کرده بودند و مرگ سرخ  چنین افرادی، هرچند که آنها را به لقاء الله رسانده، اما برای جامعه آفت زده افغانستان، فاجعه ای است که جبران آن، دهها سال خون دل خوردن دیگر نیاز دارد.

اینجانب به نمایندگی از تمامی همکاران خود در خبرگزاری اطلس و سایر مجموعه های رسانه ای مرتبط و نیز مجموعه های علمی و آموزشی همکار، این حادثه بزرگ را به محضر امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و ملت شهید پرور افغانستان و بازماندگان این حادثه و نیز جناب آقای حسینی مزاری ریاست محترم مرکز تبیان تسلیت عرض می کنم.

از خدای متعال برای شهدای عزیز و بزرگوار، علو درجات و برای بازماندگان آنها اجر و صبر مسئلت دارم و امیدوارم زخمی های این حادثه نیز هرچه زود تر شفای عاجل پیدا کنند.

سید احمد موسوی مبلّغ

رئیس خبرگزاری اطلس

هفتم جدی 1396

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟