پیام تسلیت آیت الله سید حسین ساجدی به قربانیان حادثه تروریستی در کابل و غور

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32181

آیت الله سید حسین ساجدی عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان، شهادت تعدای از هموطنان مان را در حادثه تروریستی در مسجد امام زمان و مسجد جامع دولینه ولایت غور محکوم کرده و به خانواده های قرباینان این حادثه تسلیت گفته است.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

و من قتل مظلوماً فقد جعلنا لولیه سلطانا

شهادت جمع کثیری از نمازگزاران هموطن را که در دو حادثه تروریستی مسجد امام زمان(عج) برچی و نیز مسجد جامع ولسوالی دولینه ولایت غور به دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین به لقاءالله پیوستند، به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، پیروان اهل بیت عصمت و طهارت و به خصوص خانواده آن عزیزان تسلیت عرض می‌نمایم.

جهاد و شهادت دو واژه ساده اما دو مفهوم متعالی در فرهنگ شیعی است که باب آن همواره بر پیروان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) باز بوده و چنانچه می‌بینیم، شیعیان علی(ع) امروز نیز به تأسی از مولای خود، جان خود را بر کف گرفته و علیرغم وجود تهدیدات شدید امنیتی ایجاد شده از سوی اشقیاء، همچنان فریضه الهی را اقامه و در مساجد حضور یافته و در این راه خون خود را نیز ایثار و نثار می‌کنند. شهادت در محراب عبادت میراثی است که از پیشوایمان برای ما به جا مانده و همانا نعمتی بزرگ از سوی خداوند متعال. خون پاک شهدای محراب کشور که در حوادث اخیر تروریستی به شهادت رسیدند، تداوم خون حسین(ع) و یاران اوست که زمینه‌ساز رسوایی یزیدیان گردیده و بر همگان ثابت ساخت که داعشیان نه مسلمانند و نه با دین کاری دارند، بلکه تنها هدف آنها به نمایش گذاشتن چهره‌ای شیطانی از دین آسمانی اسلام است. اقدامات غیرانسانی این وحشی‌صفتان بر هیچ کس پوشیده نمانده و مردم متنبّه شده‌اند که اینها نه تنها مسلمان نبوده، بلکه از انسانیت نیز بویی نبرده‌اند.

مسجد جامع امام زمان(عج) تحت زعامت فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مجاهد، یکی از مراکز اصلی فعالیت‌های فرهنگی و دینی در منطقه برچی بود و یقین دارم که پس از این حادثه دلخراش، خون پاک نمازگران آن زمینه رونق بخشیدن به این فعالیت‌ها خواهد شد.

یک بار دیگر ضمن قدردانی از زحمات مقامات دولتی و امنیتی در تأمین امنیت مراکز دینی در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، لازم می‌بینم که تذکر خود را در باب لزوم تأمین امنیت این مراکز توسط باشندگان و اهالی خود آنها و در هماهنگی با نیروهای خدوم امنیتی کشور تکرار نمایم، امیدوارم که زمینه‌های تحقق بیشتر این مسئله به زودی تسهیل و اجرایی گردد.

در پایان از بارگاه ایزد متعال استدعا دارم که شهدای عصر جمعه و سایر شهدای مظلوم کشور را در عالی‌ترین درجات بهشت برین متنعم گردانیده و مجروحان این دو حادثه را شفای عاجل و صحت کامل عطا نموده و بازماندگان آنها را صبری جمیل و اجری جزیل عنایت گردانیده و باقیمانده غیبت امام عصر(عج) را بر ما بخشوده و فرج آن حضرت را معجّل نماید.

و السلام علیکم و علی جمیع عبادالله الصالحین

سید حسین ساجدی

29 محرم الحرام 1439

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟