پچ دور چشم و روش های استفاده ی آن

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 116133

پوست اطراف چشم همانطور که نقش بسیار زیادی در زیبایی صورت ما دارد، به همان میزان نیز حساس است و بسیار زودتر از پوست سایر فسمت های بدن دچار آسیب و چین و چروک های ناشی از افزایش سن می شود، به همین دلیل این روزها محصولات مراقبتی زیادی تولید شده اند که می تواند مانع از آسیب های جدی به پوست اطراف چشم شود.

پچ دور چشم و طریقه  استفاده از آن
پچ دور چشم و طریقه استفاده از آن

یکی از این محصولات مراقبتی و درمانی، پچ های دور چشم هستند. پچ های دور چشم در واقع ماسک های بسیار مفید و پر کاربرد هستند و مردم از انها به عنوان یکی از راه های حفاظت از پوست خود استفاده می کنند. اما دلیل محبوب بودن این ماسک ها سوال بزرگی ست که باید پاسخ داده شود.

با ما باشید تا پاسخ سوال خود را پیدا کنید:

پچ زیر چشم چیست ؟

 نخستین بار این ماسک توسط دانمشند اهل کره جنوبی ساخته شد. در ابتدای ساخت این پچ فیزیک ان شبیه به تکه های پانسمان بود. جنس آن ها از پارچه بود و در مواد مغذی امولسیون خیسانده می شدند.

این عمل باعث چسبناک تر شدن پارچه ها می شد و برای دور چشم قابل استفاده می گردید. در ابتدای ساخت پچ دور چشم قیمت ان بسیار گران بود و افراد کمی برای خرید ان داوطلب می شدند.

ولی در زمان حال قیمت کمی دارد و هر فردی چه فقیر و چه توانا می تواند پچ را خریداری کند. نام پچ های دور چشم در دنیای امروز تغییر کرده است و آن را ماسک های دور چشم می نامند.

ظاهر آن ها بسیار کوچک می باشد و فقط برای پوست لطیف و حساس دور چشم قابل استفاده است. بیشتر پچ هایی که امروزه در بازار مشاهده می کنید از ماده ای به نام هیدروژل ساخته شده اند.

ترکیبات این پچ ها شامل انواع ویتامین، مواد مغذی، مواد آبرسان و دیگر مواد مفید می باشد.

فواید و خواص پچ دور چشم

یکی از دلایل مهم محبوبیت ماسک های درو چشم خواص مهم آن در جلوگیری از آسیب به چشم می باشد. بیشتر مردم برای آبرسانی و مرطوب سازی پوست خود ار این پچ ها استفاده می کنند.

پوست زیر چشم به دلیل داشتن غده های چربی کم کمی خشک است. این نواحی به دلیل نازک بودن سریع تر در معرض چین و چروک و پف و تیرگی قرار می گیرد.

پچ های دور چشم اطراف چشم را مرطوب نگه داشته به آن غذا رسانی می کند، این عمل باعث از بین رفتن چین و چروک و تیرگی و پف می شود.

پچ دور چشم و طریقه  استفاده از آن
پچ دور چشم و طریقه استفاده از آن

مواد مفید موجود در ماسک های دور چشم

ماسک های دور چشم به دلیل داشتن مواد مفید در جلوگیری از آسیب به پوست چشم مفید هستند. این مواد شامل « کافئین، پانتنول، روغن نعناع، روغن اسطوخودوس و روغن بابونه» می باشد.

این مواد برای از بین رفتن سیاهی دور چشم موثر است.هیالورونیک اسید و کافئین دو ماده ای هستند که برای برطرف کننده ی پف زیر چشم موثر می باشد.

انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین سی، رتینول و پپتیدها مواد موثر برای رفع چین و چروک می باشند. هیالورونیک اسید ، سرامیدها، رتینول، کافئین و آلوئه ورا و نیاسینامید از جمله موادی هستند که برای ابرسانی و مرطوب سازی پوست موثر است.

روش استفاده

برای استفاده از پچ های زیر چشم می بایست نکاتی را رعایت کنید. رعایت این نکات الزامی به نظر می رسد که رعایت نکردن آنها سبب آسیب به پوست دور چشم شما می شود.

قبل از استفاده دقت کندی که پوست بدون آرایش باشد و قبل از قرار دادن پچ صورت را با مواد شوینده شسته باشید.پچ را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر چشم خود بگذارید.

البته مدت زمان قرار دادن پچ روی ناحیه دلخواه بستگی به زمان پشنهادی سازندگان که روی بسته بندی درج شده دارد. پس قبل از مصرف دستور العمل را با دقت بخوانید.

پس از استفاده پچ دور چشم خود را با اسنس یا کرم مخصوص مالش دهید. پچ زیر چشم محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید از آن در هر زمان از شبانه روز استفاده کنید.

پچ دور چشم و طریقه  استفاده از آن
پچ دور چشم و طریقه استفاده از آن

قبل از مصرف پچ دستور العمل ان را با دقت هرچه تمام بخوانید چون این نکات ابتدا توسط سازندگان آن محصول نوشته و سپس روی بسته بندی درج می شود.

هر پچ مدت زمانی دارد که باید رعایت شود در غیر این صورت احتمال ایجاد چین و چروک را افزایش می دهد. نکته ای که هنگام استفاده از پچ باید رعایت کرد این است که قبل از مصرف از کرم سرم و هیچ گونه ژل مخصوصی استفاده نشده باشد.

اگر این نکته رعایت نشود موجب کاهش اثر بخشی پچ می شود. نکته ای دیگر این است که پچ ها نباید در طول شبانه روز روی پوست ما بمانند پس یادتان باشد هنگام استفاده از پچ زیر چشم هرگز نخوابید.

روش نگهداری ماسک های زیر چشم

بیشتر پچ ها با دمای اتاق سازگاری دارند. به همین خاطر قبل از استفاده پچ ها را داخل یخچال به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. سرد و خنک بودن پچ ها پف زیر چشم را به طور سریع تر برطرف می کند.

ولی این نکته را فراموش نکنید که پچ ها نباید مدت زمان طولانی در یخجال گذاشته شود جون خاصیت مواد مغذی موجود در آن از بین می رود و اما نکته آخر اینکه پچ زیر چشم یک بار مصرف می باشد یعنی هر پچ تنها قابلیت یک بار استفاده را دارد.

شاید بعضی از شما در فضای مجازی روش های استفاده مجدد پچ ها را مشاهده کرده باشید. یکی از روش های آن قرار دادن پچ در مایکروویو است.

اما از نظر علمی این روش های بی فایده ای است.  پس نتیجه می گیریم هیچ وقت روش هایی که در اینترنت مشاهده می کنید را به کار نبندید.

به هر صورت اینک که پچ های دور چشم یا به عبارت ساده تر ماسک های دور چشم را شناختید بدون شک می دانید که روش مفیدی برای رفع چین و چروک دور چشم می باشد.

امروزه بر خلاف گذشته انواع و اقسام ماسک های دور چشم در داروخانه ها و مغازه های لواز آرایشی موجود می باشد. نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید رعایت اصول استفاده از این ماسک ها می باشد.