پولیس سریلانکا از وقوع حملات تروریستی اطلاع داشت؟

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 59476
پلیس سریلانکا

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به یک یادداشت امنیتی گزارش داد، رئیس اطلاعات سریلانکا حدود ۱۲ روز پیش از حملات تروریستی مرگبار عید پاک به رئیس پلیس این کشور هشدار داده بود اما این اطلاعات نادیده گرفته شد.

یک سری انفجارهای مرگبار در ۲۱ آوریل سریلانکا را گرفتار آشوب و ترس کرد، صدها تن کشته و مجروح شدند. سه انفجار مهیب روز جمعه شهر کالمونای در شرق سریلانکا را لرزاند.

نیویورک تایمز گزارش داد، در این یادداشت با برچسب “فوق محرمانه” مورخ ۹ آوریل آمده است: ظهران هاشم از جماعت ملی توحید و وابستگان آن قصد دارند به زودی یک حمله تروریستی انتحاری در سریلانکا اجرا کنند… تروریست‌ها قصد دارند برخی از کلیساهای مهم در کلمبو را هدف قرار دهند و ممکن است از روش‌های زیر استفاده کنند: حمله انتحاری، حمله مسلحانه، حمله با چاقو، حمله با کامیون.

به گزارش ایسنا، این یادداشت محرمانه همچنین بر اهمیت هوشیاری سرویس‌های اجرای قانون و بررسی این اطلاعات تاکید کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، دو مقام دولتی ارشد صحت و اعتبار این سند را تایید کرده‌اند.

سریلانکا پس از وقوع این حملات مرگبار تحقیقاتی را به جریان انداخت و تاکنون بیش از ۱۰۰ مظنون بازداشت شدند. به گفته دادستانی سریلانکا، ۹ عامل انتحاری این حملات تروریستی را اجرا کردند و هشت تن از آنان تاکنون شناسایی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟