پوتین قدرتمندترین شخص جهان در سال 2016

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 16287

نشریه فوربس در رتبه بندی سالیانه خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به عنوان قدرتمندترین شخص جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت، نشریه فوربس برای چهارمین سال متوالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به عنوان قدرتمندترین شخص جهان معرفی کرده و دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا را نیز دومین فرد قدرتمند جهان ارزیابی کرده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: رئیس جمهور روسیه نفوذ کشورش را تقریبا در هر نقطه ای از جهان گسترش و افزایش داده است. از سوریه گرفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پوتین هر چیزی را می خواهد بدست می آورد.

نشریه فوربس در حالی ترامپ را دومین شخص قدرتمند جهان در سال 2016 معرفی کرده که وی توانسته است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر هیلاری کلینتون غلبه کند.

ترامپ در رتبه بندی 2015 میلادی نشریه فوربس در جایگاه 72 قرار گرفته بود. سومین فرد قدرتمند جهان از دیدگاه نشریه فوربس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بوده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که در رتبه بندی 2015 میلادی در جایگاه دوم قرار داشت، در رتبه بندی امسال به جایگاه 48 تنزل یافته است.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در جایگاه چهارم این فهرست قرار دارد و پاپ فرانسیس نیز پنجم شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟