«پل خمری» در تیررس طالبان/نبرد سنگین ادامه دارد

  • انتشار: ۹ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10249

طالبان روز گذشته از چند جهت بالای شهر پل‌خمری، مرکز ولایت ‌بغلان حمله کردند، اما نیروهای ‌‌امنیتی مقاومت کرده و در حال حاضر سبب عقب‌نشینی آنان شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از منابع خبری، عبدالجبار پردلی، فرمانده پولیس ولایت ‌بغلان گفت ‌که از صبح دیروز، طالبان حملات تهاجمی خود را بر ولسوالی‌های بغلان مرکزی، برکه و دوشی این ولایت، آغاز کردند.

فرمانده پولیس بغلان افزود‌ که در ساحه چهارشنبه تپه، جرخشک و منگل‌ ولسوالی بغلان مرکزی که در مسیر بغلان ـ کندز واقع اند، هنوز‌ هم درگیری جریان دارد. آقای پردلی همچنان افزود که در حال حاضر وضعیت امنیتی بغلان زیر کنترل است و نیروهای امنیتی تلاش دارند تا شاهراه بغلان ـ کندز را از وجود طالبان تصفیه کنند.

سیداحمد مجاهد، فرمانده قطعات ویژۀ امنیتی مستقر در بغلان نیز گفت که در نتیجۀ درگیری نیروهای امنیتی با طالبان، ۱۰ طالب کشته شده و ۲۰ تن دیگر زخم برداشتند. آقای مجاهد افزود‌ که در این درگیری‌ها دو تن از نیروهای امنیتی کشته شدند و ۲ تن دیگر نیز زخم شده اند. به گفتۀ آقای مجاهد، طالبان شاهراه بغلان- کندز  را در ساحات چهارشنبه‌تپه و جرخشک ماین‌گذاری کرده اند.

همچنان یک مسؤول امنیتی در بغلان که نخواست نامش گرفته شود، به سلام‌وطندار گفته است که طالبان پس از چاشت دیروز (چهارشنبه) منطقۀ دندشهاب‌الدین شهرپلخمری را تصرف کرده و سه پاسگاه پولیس در نزدیکی حوزۀ دوم شهر پل‌خمری را آتش زده اند.

بر اساس گزارش سلام وطندار، با افزایش حملات تهاجمی طالبان در اطراف شهر پل‌خمری شماری از کارمندان نهاد‌های کمک‌کننده به شمول تعدادی از شهروندان این ولایت، شهر را به مقصد پایتخت ترک کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟