پزشک چینی: ۲۸ روز بدون ابتلا جدید به معنای پایان کرونا است

  • انتشار: ۲۷ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 81476

یک متخصص بیماری های همه گیر در چین می گوید که یکی از علایم پایان کرونا در کشور این است که تا ۲۸ روز هیچ مورد جدیدی از ابتلا شناسایی و گزارش نشود.

«لی لانجون» در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین افزود: برای اینکه اطمینان حاصل کنیم دوره کرونا در چین به پایان رسیده است برخی از شرایط باید محقق شود که اولین شرط این است تا ۲۸ روز هیچ موردی از بیماری نباید در کشور وجود داشته باشد شرط دوم این است که تمامی کسانی که تا قبل از این به کرونا مبتلا شده اند باید در بیمارستان ها بستری شده باشند.

همزمان کمیسیون بهداشت ملی چین در بیانیه ای آورده که این کشور دوره اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته و شمار مبتلایان در ولایت هوبی و شهر ووهان مرکز آن که اولین کانون شیوع بیماری است، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

لی گفت: خوشبینی ها برای پایان دوران کرونا بسیار زیاد شده است امیدواری اصلی ما این است تا پایان ماه مارس امسال دیگر موردی از ابتلا به ویروس در کشور اعلام نشود.

به نقل از ایرنا؛ او با اشاره به اینکه بسیاری خوشبین هستند که همه گیری کرونا در مسیر پایانی است، گفت: آمارها شرایط مطلوبی را در کشور نشان می دهد و باید  امیدوار باشیم که بتدریج دیگر موردی از ابتلا گزارش نشود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟