پدرِ بزرگترین خانواده جهان با ۳۸ زن و ۱۲۵ فرزند و نوه درگذشت

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 114860

مردی که با ۳۸ زن، ۸۹ فرزند و ۳۶ نوه، صاحب بزرگترین خانواده در جهان روز گذشته (یکشنبه) در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

این مرد که زیونا چانا نام داشت و در ایالت “میزورام” هند فوت کرد و گفته می شود که چانا دچار دیابت و فشار خون بالا بوده است.

زورمتانگا، وزیر ارشد ایالت میزورام هند با اعلام این خبر در توئیتر، درگذشت این مرد را تسلیت گفت.

هرچند این موضوع که چانا واقعا رئیس بزرگ‌ترین خانواده جهان بوده است، شاید دقیق نباشد، زیرا افراد دیگری نیز مدعی این عنوان هستند. همچنین تخمین اندازه دقیق خانواده چانا دشوار است. حداقل یک روایت دیگر وجود دارد که می‌گوید او ۳۹ همسر، ۹۴ فرزند، ۳۳ نوه و یک نتیجه دارد و بنابراین، مجموع اعضای خانواده او به ۱۸۱ نفر می‌رسد.

در رسانه‌های محلی از این مرد به عنوان دارنده «رکورد جهانی» پرشمارترین خانواده یاد می‌کنند، اما دقیقا معلوم نیست که این یک رکورد جهانی ثبت شده باشد. به هر حال با ثبت جهانی یا بدون آن، کنجکاوی درباره این خانواده همچنان پای گردشگران را به روستای محل زندگی آنها در شمال شرقی هند می‌کشاند.

تمام افراد این خانواده عظیم با هم در یک مجتمع چهار طبقه با ۱۰۰ اتاق زندگی می‌کنند. به گزارش رسانه‌های محلی، همسران زیونا چانا در خوابگاهی نزدیک اتاق خواب شخصی چانا به صورت مشترک زندگی می‌کنند.

به گزارش یورونیوز، چانا در سال ۱۹۴۵ متولد شد و در سن ۱۷ سالگی با پیرترین همسرش که سه سال از خودش بزرگتر بود، ازدواج کرد. گفته می شود او رئیس یک فرقه‌ مسیحی بوده که چند همسری را مجاز می‌داند. پدربزرگ چانا در سال ۱۹۴۲ این فرقه را تأسیس کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟