پایان مهلت یک هفته ای شهرداری کابل/ چندین مرکز آلوده کننده هوا بسته شد

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 72883

پس از پایان مهلت هفت روزه شهرداری کابل به عاملان آلودگی هوا، این نهاد با همکاری وزارت داخله و اداره حفاظت محیط زیست چند مرکز آلوده کننده هوا در کابل را بستند.

این ادارات در اعلامیه هایی گفته اند که کمپاین مبارزه با آلودگی هوا شهر کابل که با حضور اعضای کمیسیون رسیدگی به آلودگی هوا صورت گرفت، سیستم مرکز گرمی و فیلتر تصفیه دود بلاک های شهرک آریا و شهرک گلبهار تاور و همچنین سیستم تسخین هوتل های عروسی ممتاز محل و خلیج بررسی و دفاتر آن ها را مسدود کرد.

«شاه زمان میوندی» رییس اداره عالی محیط زیست حین مسدودسازی این مراکز، در گفتگو با خبرنگاران وضعیت هوای کابل را وخیم خوانده، گفت که به هیچ صورت به مالکین منابع آلوده کننده هوا اجازه داده نمی شود به فعالیت شان ادامه دهند.

میوندی تاکید کرد که مفتشین محیط زیستی در هماهنگی با مسوولین شهرداری کابل و پولیس به گونه دومدار از سیستم سوخت فعالیت های کوچک و بزرگ نظارت کرده، با متخلفین برخورد قانونی می کنند.

از سویی جنرال خوشحال سعادت، معین ارشد امور امنیتی وزارت داخله در آغاز این کمپاین تاکید کرد: با وجوداین که برای مالکین شهرک ها، هوتل ها و بلندمنزل ها مدت یک هفته ضرب الاجل تعیین شده بود، باز هم آن ها به فعالیت غیر قانونی شان ادامه داده و ما هر شخص متخلف را به ارگان های عدلی و قضایی معرفی می کنیم.

در عین حال مهتاب عالمی، معین خدمات شهری شهرداری کابل اظهار داشت، جلو تمام فعالیت هایی که سبب آلودگی هوای کابل می گردند، گرفته خواهد شد.

پیش از این شهرداری کابل به شهرک های رهایشی، بلند منزل ها و کارخانجات یک هفته مهلت داده بود تا از سوخت مواد دودزا جلوگیری کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟