پاکستان مجددا بر حمایت از روند صلح در افغانستان تاکید کرد

  • انتشار: ۲۹ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 52662

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان که روز پنجشنبه به هدف رایزنی در مورد صلح با طالبان به پاکستان رفته، دیدار با مقام‌های پاکستانی را موثر خوانده است.

به گزارش اطلس به نقل از افق؛ آقای خلیلزاد در جریان این سفر خود، با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه، قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش و تهمینه جنجوعه، معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرده و گفته می‌شود او با شماری از سفیران کشورها در اسلام آباد نیز ملاقات‌هایی داشته است.
بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، عمران خان در این دیدار بار دیگر تاکید کرده که کشورش برای تسهیل روند صلح افغانستان متعهد است.
زلمی خلیلزاد پس از ملاقات با وزیر خارجه پاکستان در صفحه‌ی توییترش این دیدار را موثر خواند و افزود: «امروز نشست خوبی با شاه محمود، قریشی وزیر خارجه پاکستان داشتیم و در مورد نقش کشورهای منطقه به خصوص پاکستان در کمک به صلح افغانستان صحبت کردیم. او به من اطمینان داد که در روند صلح افغانستان کمک می‌کند.»
در همین حال تلویزیون جیوی پاکستان گزارش داده که در جریان ملاقات میان خلیلزاد و وزیر خارجه پاکستان توافق شده که دور بعدی مذاکرات با طالبان به میزبانی پاکستان در اسلام آباد برگزار شود.
گفته می‌شود پاکستان از نماینده‌های طالبان در دفتر قطر نیز دعوت کرده است که با زلمی خلیلزاد ملاقات کنند.
این پنجمین سفر آقای خلیلزاد در ماموریت جدید او به پاکستان است و پاکستان در هر دیدار خود با خلیلزاد و مقام‌های افغان وعده همکاری در روند صلح را داده اما به باور آگاهان، این کشور گام عملیِ را در عرصه صلح نبرداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟