پاکستان رایزن سفارت افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13770

وزارت امور خارجه پاکستان امروز (دوشنبه) رایزن سفارت افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد تا مراتب اعتراض شدید کشورش را نسبت به درگیری های روز گذشته در منطقه مرزی تورخم به وی ابلاغ کند.

پاکستان مدعی است که نیروهای مرزی کشورمان بدون دلیل اقدام به گشودن آتش به سمت نیروهای پاکستانی در گذرگاه مرزی تورخم کرده اند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، در جریان درگیری های روز گذشته در مرز تورخم، دو سرباز ارتش پاکستان و 9 نفر از مردم عادی از جمله چند زن و کودک مجروح شدند.

در جریان احضار رایزن سفارت کشورمان به وزارت خارجه پاکستان، به وی ابلاغ شد که حادثه تیراندازی روز گذشته از سوی نیروهای مرزی مغایر با روح روابط دوستانه میان دو کشور است.

آنان همچنین از دولت خواسته شد تا درباره حوادث روز گذشته در تورخم تحقیقات دقیق انجام دهد و نتایج آن را با دستگاه های ذیربط پاکستان در میان بگذارد.

در همین حال، عبدالله عبدالله رئیس اجراییه در نشست شورای وزیران از عملکرد نیروهای مرزی ستایش کرد و گفت: نیروهای مرزی از منافع کشور به خوبی دفاع کردند و پاکستان پس از چند ساعت درگیری خواستار آتش بس شده و اکنون درگیری ها بین نیروهای دو کشور متوقف شده است.

رئیس اجراییه گفت: شب گذشته نیروهای پاکستانی می خواستند تا تاسیساتی را در نزدیکی مرز تورخم برخلاف توافقات قبلی و قوانین بین المللی ایجاد کنند که با واکنش نیروهای افغان مواجه شدند.

مرز تورخم که بیش از یک ماه پیش به دلیل تشدیل مسائل امنیتی و تشدید اختلاف ها میان پاکستان و افغانستان، از سوی پاکستان بسته شده بود.

افغانستان نسبت به اقدام پاکستان برای احداث مانع و سیم خاردار در منطقه مرزی تورخم به شدت اعتراض دارد.

مرز تورخم یکی از اصلی ترین گذرگاه های مرزی میان پاکستان و افغانستان است که نقش مهمی در تجارت میان دو کشور دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟