پاسخ منفی تیم عبدالله به پیشنهاد اشرف غنی برای سهم گیری در قدرت

  • انتشار: ۱۶ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 82386

در پی پیشنهاد اشرف غنی به عبدالله عبدالله برای به عهده گرفتن زعامت روند صلح با طالبان و سهم گیری در کابینه، «نور رحمان اخلاقی» عضو ارشد تیم عبدالله گفت: پیشنهاد اشرف غنی پذیرفتنی نیست.

اشرف غنی اخیرا در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس که برای میانجیگری میان عبدالله و اشرف غنی به دیدار طرفین رفته بودند پیشنهاد کرد که عبدالله عبدالله مدیریت و زعامت پروسه صلح را برعهده بگیرد و همه همکارانش در تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» برای تعیین اعضای کابینه به او فهرست بدهند.

وی افزوده بود: یک شورای عالی صلح ایجاد شود و داکتر عبدالله عبدالله ریاست آن را با اختیارات یک معاون رئیس جمهور بر عهده داشته باشد.

«نور رحمان اخلاقی» عضو ارشد تیم عبدالله در واکنش به این پیشنهاد اظهار داشت: پیشنهاد اشرف غنی پذیرفتنی نیست زیرا وی در جایگاهی نیست که چنین موضوعی را مطرح کند.

این عضو ارشد تیم عبدالله عبدالله افزود: اشرف غنی چون مشروعیت ندارد در جایگاهی نیست که به کسی چیزی را پیشنهاد کند.

«نور رحمان اخلاقی» با اشاره به دیدار رهبران سیاسی با اشرف غنی و عبدالله برای حل اختلافات اضافه کرد: میانجی‌ها آمدند تا یک اتمام حجتی در این قضیه وجود داشته باشد و به آنها این زمینه داده شود تا از راه مصالحت آمیزی که در آن رعایت عدالت شود این مساله را حل کنند اما اشرف غنی از چنین فرصت‌هایی سوء استفاده می‌کند.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات اشرف غنی را پیروز انتخابات اعلام کرده بود، اما عبدالله اعلام کرد که این نتیجه تقلبی است که و وی دولت خود را تشکیل خواهد داد.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله حدود یک ماه پیش به طور جداگانه مراسم تحلیف برگزار کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟