ویرایش فایل پی دی اف با روش های آسان و دم دستی

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 84177

ویرایش فایل پی دی اف و نحوه تبدیل فایل ها به پی دی اف آنچنان که برخی ها تصور می کنند سخت نیست. این فایل که معمولا بر روی هر کامپیوتری قابل مشاهده است برای ارسال یک متن به شخص  دیگر مفید است. این فایل ها بیشتر برای مشاهده ایجاد می شوند تا ویرایش. بنابراین اگر فایل نهایی که در اختیار دارید نیاز به ویرایش ندارد ایده آل است اما اگر به هر دلیلی فایل پی دی به ویرایش نیاز پیدا کرد می توانید برنامه Word 2010 , Word 2016 را به کار ببرید. این برنامه ها امکان ویرایش فایل پی دی  اف و تغییر آن به Word را فراهم می کند.

ویرایش فایل پی دی اف
ویرایش فایل پی دی اف

ویرایش فایل پی دی  اف

برای ویرایش فایل پی دی اف لازم است فایل را به word تبدیل  کنید، این کار برخی از گرافیک ها و محتویات را به هم ریخته باعث می شود این محتویات متفاوت به نظر برسند و حتی ناپدید گردند. در حال حاضر هیچ نرم افزاری بهتر از word نمی تواند فایل های PDF را ویرایش کند یا به ورد تبدیل کند. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. گزینه ی File را انتخاب کنید. 
  2. پس زمینه ای باز می شود. در این پس زمینه روی Open کلیک کنید

در ادامه روی گزینه PDF File که قصد ویرایش آن را دارید کلیک کنید. پس از کلیک یک جعبه دوگانه باز می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید فایل PDF را به یک سند word انتقال دهید؟ در این حالت روی گزینه OK کلیک نمایید. در این حالت اگر فایل PDF محتویاتی داشته باشد که برنامه word قادر به انتقال آن نباشد، یک پنجره دیگر باز می شود، در این حالت روی گزینه OK کلیک نمایید. در ادامه فایل در برنامه word به عنوان یک فایل قابل ویرایش باز می شود که شما می توانید هر تغییر لازم را روی آن ایجاد کنید.

پس از اینکه ویرایش فایل تمام شد و فایل اصلاح شده آماده ذخیره شدن گشت از نوار وظیفه Quick Access دستور Save as را انتخاب نمایید. پس از اینکه پنجره Save as  باز شد، مکان ذخیره فایل را انتخاب نمایید و در صورت تمایل می توانید نام تازه ای برای فایل انتخاب کنید. حتی می توانید روی گزینه Save as type کلیک کرده از منوی پایینی گزینه File type را انتخاب کنید. در این حالت می توانید سند را به عنوان سند PDF یا word دخیره نمایید. به عنوان گام آخر نام فایل را نوشته روی گزینه save کلیک کنید.

برای ویرایش فایل پی دی اف از راه های مختلف دیگری نیز می توانید استفاده کنید که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  1. ویرایش فایل PDF با استفاده از ApowerPDF
  2. ویرایش PDF با استفاده از PDF-XChange Editor
  3. ویرایش  فایل PDF با استفاده از Sedja

 ویرایش فایل پی دی اف با استفاده از ApowerPDF

برای ویرایش فایل پی دی اف از این طریق باید وارد صفحه سایت ApowerPDF شوید.  در این صفحه دو گزینه وجود دارد: یکی برای اجرای آنلاین و دیگری دانلود نسخه برای دسکتاپ. توجه داشته باشید که نسخه دسکتاپ این برنامه تنها نسخه آزمایشی را به صورت رایگان ارائه می دهد و در فایل پی دی اف اصلاح شده واتر مارک را می گنجاند اما ویرایشگر آنلاین چنین محدودیتی را ندارد. اگر می خواهید روی گزینه آنلاین کلیک کنید، ابتدا باید یک فایل لانچر کوچک را دانلود نمایید تا ویرایشگر آنلاین اجرا گردد. دراین ویرایشگر کارهایی مانند ویرایش و اضافه کردن متن و تصویر، رمز نگاری، تبدیل فایل پی دی اف به عکس و اضافه کردن نظر قابل انجام هستند. یکی از ویژگی های خوب این برنامه ایجاد فایل پی دی اف از صفر می باشد. این قابلیت معمولا در فایل های پولی یافت می شود.

ویرایش فایل پی دی اف با استفاده از PDF-XChange Editor

برای ویرایش فایل پی دی اف PDF-XChange Editor می تواند یک گزینه جالب دیگر باشد. با استفاده از این برنامه می توانید متن را دوباره تایب نموده یا حذف و فرمت کنید. حتی اگر دستگاه شما فونت متن پی دی اف را نداشته باشد، این برنامه به خوبی خود را با این امر وفق می دهد. اضافه کردن نظر و برش فایل پی دی اف و صفحات آن از دیگر قابلیت  های این برنامه است. PDF-XChange Editor همچنین توانایی استفاده از OCR را دارد تا فایل اسکن شده تشخیص داده شود در مواردی که به نسخه دیجیتال متن دسترسی ندارید.  

ویرایش فایل PDF با استفاده از Sedja

یکی از ابزارهای مفید دیگر برای ویرایش فایل پی دی اف ابزار Sedja می باشد. این ابزار تنها یک مشکل کوچک دارد. اگر بعد مدت طولانی که با این ابزار کار کرده اید فایل خود را ذخیره نکرده باشید، فایل به صورت خودکار حذف می گردد. اضافه کردن متن، تصویر و لینک، اشکال بیضی و مستطیل به فایل با استفاده از این ابزار امکان پذیر است. وجود یک گزینه به نام Whiteout در این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بدون حذف هرگنه اطلاعات یک مستطیل روی متن بکشید. گزینه OCR هم در این ابزار وجود ندارد و نمی توانید متن های اسکن شده را ویرایش کنید. پس از اتمام کار ویرایش فایل پی دی  اف روی گزینه Apply Changes کلیک کنید تا فایل را دانلود کنید، به دراپ باکس یا گوگل درایو بفرستید، حذف کنید یا به یک لینک اشتراک گذاری دسترسی پیدا کنید. این لینک بعد از هفت روز حذف می شود.

به هر صورت باید بدانید که در صورت آگاهی به روش های ویرایش فایل PDF به راحتی می توانید تغییرات لازم را بر روی فایل مد نظر ایجاد کنید بدون اینکه بخش هایی ازمتن را از دست بدهید.