ولسوالی «غورماچ» سقوط کرد

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10772

ولسوالی غورماچ پس از ساعتها درگیری مسلحانه سرانجام بدست طالبان سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک، جگړن رضارضايى مسوول مطبوعات لواى اول قول اردوى ٢٠٩ شاهين درفارياب ميگويد که طالبان پس ازتصرف پوسته هاى پوليس محافظت عامه درشرق ولسوالى، شب گذشته تعميرهاى قوماندانى امنيه و ولسوالى را نيز تحت کنترل خود درآوردند.

وى گفت که اين نيروها همراه با قوماندان امنيه و مديرادارى ولسوالى، اينک در دو تپه درپوسته هاى امنيتى اردوى ملى جابجا بوده و ولسوال درشهر ميمنه مرکز فارياب به سر ميبَرد.

رضايى اضافه کرد که نيروهاى اردوى ملى، در ارتفاعات ولسوالى مستقر بوده و با طالبان مقاومت ميکنند.

منبع افزود که کمپ اردوى ملى درشمال مرکز ولسوالى در يک کيلومترى بازار، قرار دارد و بيجا نشده اند. طالبان چند بار درگذشته نيز بر نيروهاى اردوى ملى حمله کرده؛ اما نتوانستند که يک پوسته را نيز تصرف کنند وحالا هم نمى توانند.

يک مقام امنيتى فارياب که نخواست اسمش ذکرشود، گفت که جنگ صرف برسه پوستۀ امنيتى پوليس صورت گرفته و ديگر مقاومت نشده است و طالبان تعمير قوماندانى امنيۀ را حريق نموده اند.

وى افزود: “وسايط و تجهيزات نظامى که در غورماچ وجود داشت، فکر نمى کردم که غورماچ سقوط کند؛ اما همه سياهى لشکر بودند.”

يک موسفيد محل که نخواست اسمش تذکر يابد، گفت که برخى موسفيدان به شمول وى از سوى طالبان موظف گرديده اند که نيروهاى امنيتى که درمحاصره قرار دارند، تسليم شوند و مصوون خواهند ماند.

وى افزود که امروز موسفيدان، نزد نيروهاى امنيتى ميروند وپيام طالبان را به آنها مى رسانند.

اما مسوول مطبوعات لواى اول قول اردوى ٢٠٩ شاهين درفارياب گفت که نيروهابا امکانات و تجهيزات کافى وجود دارد ومنتظر هدايت از کابل هستند که درمورد پسگيرى ولسوالى چه اقدامى نمايند.

وى علاوه نمود که درجريان سقوط غورماچ، درگيرى صورت گرفته و احتمال وارد شدن تلفات بر طالبان و نيروهاى امنيتى وجود داردکه تعداد آن تاحال مشخص نيست.

اما طالبان ميگويند که تمام تاسيسات ولسوالى غورماچ رابعد ازشش روز محاصره ازادارۀ دولت خارج نموده و تلفات سنگين بر آنها وارد کرده اند.

درسايت انترنتى طالبان آمده است که چهارموتر رينجرحريق شده، يک تانک و يک رينجر وسلاح و مهمات به دست آمده واکنون يک تپه در نزديک مرکز ولسوالى تحت محاصره آنها قرار دارد.

اين درحالى است که ديروز مسوولان امنيتى گفته بودند که حدود دوهزار طالب، صبحگاهان از ولايت بادغيس و ولسوالى هاى ولايت فارياب، بر غورماچ تهاجم نمودند که درجريان جنگ ١٨ طالب به شمول سه قوماندان به نام هاى ملا محى الدين، عثمان و رحمت الله ازپادرآمده و ٢٠ تن ديگر مجروح گرديده اند.

همچنان دو زن، يک طفل و يک مردبراثر اصابت مرمى هاوان نيز جان باخته و يک دکان حريق شده است.

غورماچ، يکى از ولسوالى هاى بادغيس بود که از ده سال بدينسو، مربوط ولايت فارياب شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟