وزارت خارجه ایران: ظریف از طریق بیانیه ارتش از علت سقوط هواپیمای اوکراینی با خبر شد

  • انتشار: ۱۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 76812

«عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه این کشور علت سقوط هواپیمای اوکراینی را روز جمعه ۲۰ جدی از طریق بیانیه ارتش خبر شده است.

به نوشته تسنیم؛ موسوی اظهار داشت: آقای ظریف تا ساعت ۱۲:۳۰ روز جمعه ۲۰ جنوری علت سقوط را نقص فنی بیان می کرد و ایشان هم حدود ساعت ۱۴ همین روز از علت اصلی سقوط، یعنی اصابت موشک پدافندی به هواپیمای مذکور مطلع شدند.

این درحالی است که بر اساس برخی ادعاها به نقل از مقامات آگاه در وزارت امور خارجه، گفته می شد که وزیر امور خارجه ایران از علت اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی از ساعات اول با خبر بوده است.

گفتنی است هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمای اوکراین بامداد چهارشنبه ۱۸ جدی پس پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌ایف پایتخت اوکراین ساعاتی پس از حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق سقوط کرده و تمام ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه ۲۱ جدی، با صدور اطلاعیه‌ای اعتراف کرد که هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر اصابت موشک ضد هوایی سپاه پاسداران این کشور ساقط شده و «خطای انسانی» بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟