واکنش «طالبان» به انتشار لیست 250 نفری هیات حکومت: این یک کانفرانس منظم و پلان شده است نه مراسم عروسی

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 57875

طالبان در واکنش به انتشار فهرست ۲۵۰ نفری هیات دولت افغانستان برای مذاکرات صلح با این گروه در نشست قطر تاکید کرد از میان این لیست فقط شخصیت های محدود سیاسی و بزرگان قومی در نشست پیش رو شرکت خواهند کرد.

در اعلامیه این گروه امده است که: «منتظمین این کانفرانس به شکل کتبی و در گفتگوهای رو در رو تصریح کرده اند که کسی درین کانفرانس از اداره کابل نمایندگی نمی کند، همچون نشست مسکو اگر نام کدام کسی از اداره کابل در لیست باشد آنکس به گونه شخصی شرکت می کند و نظر شخصی اش را ابراز می دارد. هیچکسی از اداره کابل نمایندگی نمی تواند.»
در این اعلامیه، طالبان در واکنش به لیست 250 نفری هیات حکومت در نشست قطر تاکید کرد تنظیم کنندگان کانفرانس پلان ندارند که این تعداد افراد را تنها از کابل بپذیرند و نه هم در چنین کانفرانس ها این گونه اشتراک ها مروج است بلکه از میان این لیست نام های شخصیت های محدود سیاسی و بزرگان قومی در لیست نهایی وجود دارد که تنها آن ها اشتراک می کنند.
همچنین طالبان ضمن انتفاد هایی از این لیست تصریح کرد که تهیه کننده های لیست در کابل باید درک بکنند این یک کانفرانس منظم و پلان شده در یک کشور دور دست خلیجی است، نه مراسم عروسی و یا مهمانی در کدام هوتل کابل.
قابل به ذکر است روز گذشته فهرست ۲۵۰ نفری هیات دولت برای مذاکرات صلح با طالبان در نشست قطر را منتشر کرد که نمایندگانی از احزاب سیاسی، شخصیت های سیاسی، بزرگان جهادی، خانواده‌های قربانیان، شورای عالی صلح، علما، شورای ملی، جامعه مدنی، زنان، جوانان، خبرنگاران، مقام های حکومتی و بزرگان و متفذین قومی در آن حضور دارند.


نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟