واشنگتن: به دنبال مذاکره با ایران هستیم

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 95069

به نقل از پارس نیوز، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «سی ان بی سی» در اظهاراتی تأکید کرد که واشنگتن به «فشار حداکثری» به ایران ادامه خواهد داد اما همچنان به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی برای یک توافق بهتر است.

اورتگاس در ادامه با حمایت مجدد از رژیم صهیونیستی و دشمن خطاب کردن ایران تصریح کرد: «ما در این دولت، سیاست پاداش‌دهی و تقویت کشورهای عربی خلیج (فارس)، هم‌پیمانان‌مان….تقویت اسرائیل و نه پاداش‌دهی به دشمن را شروع کرده‌ایم».

دولت دونالد ترامپ در ماههای اخیر، فشارها به جمهوری اسلامی ایران را با هدف ترغیب این کشور به تسلیم شدن مقابل سیاست‌های آمریکا تشدید کرده است و در همین راستا روز یکشنبه (۳۰سنبله) به صورت یکجانبه مدعی شد که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شده است؛ اقدامی که با مخالفت شورای امنیت و دیگر اعضای توافق هسته‌ای ایران روبه‌رو شد.

از طرف دیگر، دوشنبه هفته جاری نیز تحریم‌هایی را علیه نهادها و مقام‌های ایرانی تحمیل کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص این سیاست‌های ضدایرانی ایالات متحده گفت: «کارزار فشار اقتصادی حداکثری ما همچنان باقی است اما به یاد داشته باشید که رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ گفته است که خواستار یک راه‌حل صلح‌آمیز با ایران است و گفته است که تمایل دارد برای یک توافق بهتر (با ایران) وارد مذاکره شود».

وی با اشاره به این مطالب ادامه داد: «بنابراین صلح و دیپلماسی تا هرزمان که این رژیم و ایران تمایل به پذیرش داشته باشد، روی میز باقی است».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟