واردات ویروس فلج اطفال توسط عناصر داعش

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 4636

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «منصور ناصر الدین»، رئیس سندیکای پزشکان سوریه تاکید کرد: عناصر و گروه‌های تروریستی که از کشورهای دیگر وارد سوریه می‌شوند، حامل نوعی ویروس‌ فلج اطفال به نام فلج مغزی اطفال هستند و موجب انتشار آن در مناطقی از سوریه می‌شوند که آنها را تصرف می‌کنند.

رئیس سندیکای پزشکان سوریه با اشاره به اینکه این ویروس‌ها تنها در افغانستان وجود دارد، افزود: بیماری فلج اطفال در سوریه ریشه کن شده و مواردی که به تازگی در کشور گزارش شده، ناشی از ورود این ویروس توسط این تروریست‌هاست.

ناصر الدین گفت: تاکنون ۳۲ هزار مورد ابتلا به این بیماری مشاهده شده که یک درصد جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: گروه‌های تروریستی به شکلی هدفمند کودکان سوری را هدف قرار می‌دهند و نمونه این امر سال گذشته در استان ادلب مشاهده شد که طی آن گروه‌های تروریستی تلاش داشتند، طرح واکسیناسیون کودکان در این استان را اجرا کنند و موجب مرگ چندین کودک شد.

موارد فلج اطفال برای اولین بار دو سال پیش و ابتدا در مناطقی از استان «دیر الزور» در شرق سوریه که تحت تصرف گروه‌های تروریستی از جمله «داعش» و «جبهه النصره» بود، مشاهده شد.

عدم امکان حضور هیات‌های پزشکی سوری و واکسیناسیون کودکان در مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح و یا حضور با تاخیر و دیر هنگام این هیات‌ها موجب بازگشت بسیاری از بیماری‌ها به مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟