هیچ پولی برای تست ویروس کرونا از شهروندان گرفته نمی شود/ در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان ثبت نشده است

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سلامت
  • شناسه مطلب: 81594

سخنگوی وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه ۲۸ حوت) در یک نشست خبری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان ثبت نشده است.

وحیدالله مایار اظهار داشت: مواد ضد عفونی کننده تاریخ گذشته از بازارها جمع آوری می شود؛ همچنین از قاچاق حدود ۱ میلیون ماسک به خارج از کشور جلوگیری شده است.

مایار بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی ۵۰۰ تست ویروس کرونا را به وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان کمک کرده و هیچ پولی برای تست ویروس کرونا از شهروندان گرفته نمی شود.

سخنگوی وزارت صحت عامه افزود: شخصی مبتلی به ویروس کرونا که از هرات فرار کرده بود، تاکنون بازداشت نشده و مشخصاتش به مسئولین ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در تمام ولایت ها بخش مخصوص ویروس کرونا وجود دارد و در ۲۳ ولایت تاکنون واقعات مشکوک ویروس کرونا ثبت شده که بیشترین آن در هرات و کابل است.

وحیدالله مایار گفت: وزارت صحت عامه در مناطق تحت حاکمیت دولت و طالبان عرضه خدمات صحی/ بهداشتی دارد؛ همچنین برای زندان ها نیز تدابیر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

گفتنی است که براساس آمار وزارت صحت عامه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۲۱ نفر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟