هیاتی از طالبان در سفر به تهران با معاون وزارت خارجه ایران دیدار کردند

  • انتشار: ۱۰ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 51796

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری خود گفت: هیاتی از طالبان در سفر به تهران با عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران دیدار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، قاسمی در پاسخ به سئوالی در رابطه با سفر سید عباس عراقچی به افغانستان گفته که: سفر او در روز‌های آینده انجام می‌شود و قرار است در این سفر مباحث جدی نظیر همکاری‌های اقتصای مورد بحث قرار بگیرد، تاریخ آن تنظیم شده است. یکی از موضوعات دیگر که قرار است در دیدار های عراقچی بررسی شود  بحث سند راهبردی است، در کمیته‌ها هم چند موضوع مختلف باقی مانده که در چارچوب مذاکرات مورد بحث قرار خواهد گرفت و باید بگویم که در حال حاضر مقدمات نگارش سند راهبردی آغاز شده است.

وی همچنین در رابطه با سفر هئیت طالبان به تهران که دیروز وارد ایران شده اند، خاطرنشان کرد: من سفر طالبان به تهران را تایید می‌کنم به طوری که بعد از سفر شمخانی دیروز هیاتی از طالبان در تهران بود و مذاکرات مفصلی را با معاون سیاسی وزارت خارجه داشتند و گفت وگو‌های مبسوطی در این مورد انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران بابیان اینکه  نیمی از اراضی افغانستان در دست طالبان است، ادامه داد: این دیدارها با تمایل و طرح موضوع با دولت اشرف غنی و با اطلاع دولت افغانستان انجام شده است و هدف اصلی آن یافتن راهکار و زمینه‌هایی برای کمک به گفت وگو‌هایی بین گرو‌های افغانستانی و پیشبرد روند صلح بوده است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: ایران با توجه به پیشینه رابطه فرهنگی و تاریخی با افغانستان همچنین توجه به صلح این علاقه را داشت تا به این داستان (مذاکره با طالبان)  ورود کند و نقش اساسی خود را برای صلح ایفا کند، این امر الزاما به معنی هم سویی با این گروه نیست و مواضع ما شفاف است، اما با توجه به شرایط خطیر لازم بود گفت وگو‌ها انجام شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟