همسایگان آلمان مرزهایشان را به روی این کشور بستند

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 81266

برخی همسایگان آلمان از جمله دانمارک، لهستان، سوئیس و جمهوری چک به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی به ویروس کرونا، مرزهای خود را به روی این کشور بستند.

به گزارش تارنمای شبکه دویچه وله، جمهوری چک از بامداد امروز (شنبه) به دلیل ترس از ادامه گسترش کرونا کنترل مرزهای خود با آلمان و اتریش را دوباره از سر گرفته است.

تاکنون حدود چهار هزار نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند و دست کم هشت نفر از افراد مبتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب شهروندان آلمان، اتریش و سوییس و شهروندان ۱۲ کشور دیگر که از آنها به عنوان کشورهای پرخطر یاد می‌شود، اجازه‌ سفر به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند و از ورودشان به این کشورها جلوگیری می‌شود. برای جلوگیری از انتقال و گسترش کرونا، شهروندان چک هم اجازه سفر به آلمان و اتریش را ندارند.

سوییس هم در مرزهای خود از جمله با آلمان، دوباره کنترل مرزی را آغاز کرده است.

همسایگان آلمان در شمال و شمال شرق هم تصمیم مشابهی گرفته‌اند؛ لهستان و دانمارک از بیم گسترش کرونا، خبر از بستن مرزهای خود با آلمان را داده‌اند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا هم در حال افزایش است. در بسیاری کشورها گردهمایی‌ها، کنسرت‌ها و برنامه‌هایی که شمار زیادی شرکت‌کننده در آن حضور دارند، ممنوع شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟