همزمان با آغاز آتش بس، ده ها تن از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 43768

همزمان با آغاز آتش بس اعلان شده از سوی اشرف غنی رئیس جمهور، ده ها غیرنظامی و تعداد زیادی نیروهای امنیتی در درگیری با طالبان جان خود را از دست داده و یک ولسوالی در ولایت فاریاب به دست طالبان سقوط کرده است.

در حالیکه امروز (سه شنبه) اولین روز آتش‌بس یک‌طرفه‌ی موقت حکومت افغانستان با طالبان از سوی اشرف غنی رئیس جمهور اعلام شده، اما صبح امروز این گروه حملات هماهنگ شده‌ای را در چند ولایت به راه انداخت.

نیروهای طالبان با یورش گسترده موفق شدند که ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب را به تصرف خویش درآورده و علاوه بر کشتن ولسوال این منطقه تعدادی از محافظان وی نیز کشته شده است.

همزمان مقامات در غزنی هم تایید کرده‌اند که در یک حمله انتحاری در ولسوالی مقر این ولایت دست کم ۵ پلیس کشته و ۲۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان در ولسوالی چوره‌ی ارزگان نیز دست‌کم ۱۷ پلیس را کشته و ۱۹ تن دیگر را زخمی کرده‌اند. براساس گزارش‌ها تعداد زیادی از غیرنظامیان در درگیری در چوره، که برای ۲۴ ساعت طالبان آن را تصرف کردند، کشته و زخمی شده‌اند.

همزمان در ولایت سرپل گزارش می شود طالبان با حمله بر دو روستای قفلاطون و القانی قشلاق در ولسوالی صیاد، دو پاسگاه را بدست آورده است.

دو روز قبل از این پاسگاه‌های مهم نظامی در قریه‌های آدرینگ و بلغعلی بدست طالبان سقوط کردند.

گزارش ها حاکی از آن است که 30 سرباز ارتش در این درگیری ها کشته و بیش از 15 تن دیگر نیز زخمی شده است. همچنین طالبان ۵ موتر زرهی هاموی را نیز از بین برده و مسئولیت این حمله را به عهده گرفته بودند.

چند روز قبل اشرف غنی، رئیس‌جمهور برای اولین بار خواستار آتش‌بس بدون شروط با طالبان شد، در مقابل نیز طالبان افغانستان نیز در عید فطر خواستار آتش‌بس سه روزه شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟