هفتمین کنفرانس ریکا امروز با حضور معاون رئیس جمهور در ترکمنستان برگزار می شود

  • انتشار: ۲۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 33233

هفتمين كنفرانس همكاری های منطقه يي راجع به افغانستان، ریكا، امروز با حضور سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، در عشق آباد پايتخت تركمنستان برگزار مي شود. در اين نشست نمايندگان و مقامات ٤٤ كشور منطقه و جهان و بيش از سي سازمان بين المللي شركت كرده اند.

ریکا یا کنفرانس همکاری منطقه‌یی در باره افغانستان، هفتمین نشست خود را امروز (سه شنبه) در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می‎کند. سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه افغانستان در این کنفرانس اشتراک خواهند کرد.

وزارت امور خارجه می‎گوید، در هفتمین نشست ریکا یا همکاری اقتصادی منطقه‌یی در باره افغانستان، وزاری خارجه یا هم وزرای اقتصاد کشورها و همچنان رؤسای نهادها و سازمان‎های منطقه‌یی و بین‌المللی، اشتراک می‎کنند.

این نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ترکمنستان برگزار می‎شود.

وزارت خارجه افغانستان می‎گوید، شمار کشورها و نهادهای اشتراک کننده در این کنفرانس، روبه افزایش ‎اند.

در ششمین نشست “ریکا” که در سوم و چهارم سپتمبر سال ۲۰۱۵ در کابل برگزار شده بود، نماینده‎ها از ۴۰ کشور و ۳۰ نهاد منطقه‌یی و بین‌المللی اشتراک کرده بودند.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان می‎گوید، در کنفرانس همکاری اقتصادی “ریکا” روی پروژه‎های منطقه‌یی و برخی اقداماتی دیگر، غور و بررسی صورت می‎گیرد.

اولین اجلاس ریکا در سال ۲۰۰۵ میلادی به میزبانی افغانستان برگزار شد که در آن ۱۱ نماینده کشورهای منطقه اشتراک داشتند.

نشست‎های بعدی آن در دهلی جدید، اسلام‌آباد، استانبول، دوشنبه و کابل برگزار شده‎اند.

اما وزارت خارجه افغانستان می‌گوید، در تمام این پروژه‌‎ها نقش و حمایت کشور‌های عضو ریکا بسیار مهم بوده و این پروژه‌ها یکی پی‌دیگر در حال عملی شدن اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟