وزارت خارجه ایران: هر خطای جدید بریتانیا با واکنش شدید مواجه خواهد شد

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 73965

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای هشدار داد که هر خطای جدید بریتانیا با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد و مسئولیت کلیه عواقب آن نیز بر عهده دولت بریتانیا می باشد.

در بیانیه وزارت خارجه این کشور اظهارات نخست وزیر و وزیران امور خارجه و دفاع بریتانیا در رابطه با اقدام تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان ایشان را به شدت محکوم و تاکید کرده است حضور سفیر بریتانیا در یک تجمع داخلی را مداخله آشکار در امور داخلی و خلاف اصول حاکم بر روابط دیپلماتیک می داند که  شائبه مشارکت آن کشور در سیاست شکست خورده فشار حداکثری آمریکا را تقویت می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به تهدیدات وزیر امور خارجه بریتانیا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران آمده است: «واضح است که رژیم انگلیس بر اساس یک اشتباه محاسبه خطرناک کماکان توهمات ضد ایرانی را در سر می پروراند و به دنبال افزایش تنش در منطقه و در روابط خود با ایران است. سردمداران انگلیس باید بدانند که اتهامات علیه ایران نمی تواند تبعیت کورکورانه آن رژیم از آمریکا و ناتوانی مفتضحانه انگلیس در انجام تعهداتش در برجام و حتی خودداری از اجرای حکم دادگاه انگلیس در بازپرداخت صدها میلیون پوند بدهی به مردم ایران بدلیل ترس از آمریکا را بپوشاند. هر خطای جدید انگلیس با واکنش شدید و متناسب ایران مواجه خواهد شد و مسئولیت کلیه عواقب آن بر عهده دولت انگلیس می باشد.»

 وزارت امور خارجه ایران در پایان این بیانیه خواستار خاتمه فوری هر گونه اقدام مداخله جویانه و تحریک کننده از سوی سفارت بریتانیا در تهران شده و هشدار داد در صورت ادامه چنین رفتارهایی وزارت امور خارجه دیگر تنها به احضار سفیر بسنده نخواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟